Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Nj, lenže BF V bol podla všetkého vyvíjaný asi ešte bez RTX karty, takže to neprekvapí, viď už dávno uvádzané výsledky s Titan V.
Ale pozri na rozdiely v Metre napr., to už je iná kávička keď RTX2070 má dovjnásobné FPS oproti GTX1080Ti

https://www.techpowerup.com/254528/nvid ... e-gtx-gpus
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Vyhrabal jsem starsi prednasku o Real Time RT ze Siggraphu roku 2005 https://pubweb.eng.utah.edu/~cs6965/pap ... sallek.pdf Tehda jeste real time RT pro masy byla utopie.
Obrázek
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

michal3d píše:Nj, lenže BF V bol podla všetkého vyvíjaný asi ešte bez RTX karty, takže to neprekvapí, viď už dávno uvádzané výsledky s Titan V.
Ale pozri na rozdiely v Metre napr., to už je iná kávička keď RTX2070 má dovjnásobné FPS oproti GTX1080Ti :wink:

https://www.techpowerup.com/254528/nvid ... e-gtx-gpus
cakal som vacsi slideshow
https://www.youtube.com/watch?v=hO95LN1sCR8
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

No tak ak ti toto neprijde ako slideshow (obzvlášť v kontexte 1080Ti - FullHD), tak neviem no :)

https://youtu.be/hO95LN1sCR8?t=592
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

tiez sem mozem dat casovy usek kde to ide 80fps v metre v tom videu..to je ako vytrhavanie z kontextu

skusim inak https://www.youtube.com/watch?v=LyVapOVVSp8
na to ze to nema dedikovane jednotky na RT to ide myslim celkom dobre
(sice ten chlap je kus mimo,kedze tam spomina odrazy,ktore vobec nie su RT :-D )
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Xnovic »

Tak jsem zkusil Quake II přepracovaný s RT.. Moje GTX1080 to dává okolo 30FPS při 1024x768 :-D
S Metrem dosahuji podobných výsledků..
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Head mal v Quake 2 v 1440p 17fps..co je dost zle
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

rbclass píše:tiez sem mozem dat casovy usek kde to ide 80fps v metre v tom videu..to je ako vytrhavanie z kontextu
- to není vytrhávanie z kontextu ale realita. Je jasné že v časti ktoré nie sú náročné na RT budeš mať viac FPS, ktoré sa za ideálnych podmienok môžu dokonca blížiť k tým bez RT. Ale na tom videu vidíš že akonáhle sa dostal do nejakej časti kde už sa začína RT reálne uplatnovať tak idú FPS do sklepa a to do toho sklepa len nakukol a donútra ani radšej nešiel, len prešlapoval pred dvermi v 25 FPS. A to bola ešte ultra jednoduchá scéna, kedže GTX1080Ti nemá RT jednotky, tak v komplexnejších scénach kde aj bez RT má čo robiť to s RT pôjde už úplne dole, lebo tam už nebude rezerva vôbec. A to hovorím sa bavíme o 1080Ti vo FullHD.
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ifkopifko »

michal3d píše:Ale na tom videu vidíš že akonáhle sa dostal do nejakej časti kde už sa začína RT reálne uplatnovať tak idú FPS do sklepa a to do toho sklepa len nakukol a donútra ani radšej nešiel, len prešlapoval pred dvermi v 25 FPS.
Z môjho pohľadu, väčšinu času má 60+fps (často oveľa viac) s jedným úsekom ~45fps. Osobne neviem o akom "sklepe" píšeš. Ak som správne pochopil čo sa písalo, v Metre je RT GI použitá výhradne pre slnko a oblohu, nie pre ostatné svetlá (interiér), takže v nejakom "sklepe" by to naopak malo/mohlo byť menej náročné čo sa RT týka.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Najjednoduchšia scéna na RT je práve voľné vonkajšie priestranstvo (je to vysvetlované aj v tej prednáške na ktorú je tu odkaz btw), lebo väčšina odrazených paprskov skončí mimo scény (v oblohe) a teda sa okamžite zahodia. Navyše aj tie ktoré sa odrazia do scény tak vzhľadom na to že celá scéna je kvalitne nasvietená a GI tam je len na jemné doplnenie scény, tak stačí aj relatívne málo samplov na tú scénu aby kvalita bola OK.
Ale akonáhle sa dostaneš do interiéru ktorý je nasvetlovaný vonkajším svetlom cez GI tak to je naopak tá najnáročnejšia časť pre výpočet GI ale na druhú stranu aj práve ten moment kde sa sila GI najviac prejaví. Lenže typicky máš len malý otvor do miestnosti (pár malých okien a pod.) ktoré musia nasvietiť celú scénu, takže tam je potrebných kvantum samplov, ktoré naviac všetky treba vypočítať lebo žiaden "neujde zo scény". A ten sklep som tu postoval, tak ešte raz:

https://www.youtube.com/watch?v=hO95LN1 ... u.be&t=592

A jak som hovoril, toto je ešte scéna ktorá je relatívne jednoduchá jak z pohľadu nasvietenia, tak predovšetkým z pohľadu samotnej geometrie a zložitosti tej scény, takže tá 1080Ti tam má kvantum priestoru na počítanie GI. Tak ako ak podľa teba je OK na hranie, že vonku budeš mať 80 FPS a akonáhle vojdeš do búdy tak sub 25 FPS a to všetko na 1080Ti vo FullHD, tak neviem ako no.

btw...z vedlajšieho vlákna, RTX2080Ti vs GTX1080Ti v TR s RT
https://youtu.be/XHWlrVj9CYA?t=84
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ifkopifko »

Myslel som že hovoríš o videu ktoré postol rbclass. Tam má RT nastavnené na high, nie na ultra (ako vo videu čo odkazuješ ty). RT na ultra nastavenie je určite presne to, čo by mohlo zaujímať majiteľov non-RTX kariet.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Tu ale nejde o absolútne FPS ale o to že RTX2080Ti tam má 5-krát vyššie FPS ako GTX1080Ti = to je tá sila RT cores a RTX rady na RT...a teraz si to znovu dajme do perspektívy s tým jak sa hovorilo že ani RTX karty nemajú na RT výkon.

Inak čo sa toho Metra ešte týka, tak nerozumiem tomu prečo to v interiéry kde má tých 25 FPS testoval na Ultra a potom vonku keď to vyskočilo na 60 FPS to ešte prepol na High. :roll:

Každopádne v Metre není moc velký rozdiel medzi Ultra/High, asi tak do 20%, takže miesto 25 FPS by tam mal 30 FPS, čo si myslím je na 1080Ti/FullHD stále ultra low a v praxi nepoužitelné.
https://www.techpowerup.com/reviews/Per ... dus/6.html
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Thellwin »

Já myslím, že lidi s GTX 1080Ti jsou úplně v pohodě, protože kdyby tak moc toužili po RT, tak si s doplatkem vymění GTX za RTX. Mě RT nepřesvědčil, abych investoval do RTX řady a stejně tak je mi úplně jedno, jakej výkon v něm moje 1080Ti podává. Kdyby NV nezpřístupnila RT na starší řadě, tak jsou všichni spokojený a se změnou situace, která v podstatě oproti stávajícímu stavu nemění nic k horšímu se najednou maj všichni jít oběsit? :D
Goldnoob team proud member!
Xnovic
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 20. zář 2007
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Xnovic »

To, že je RT dostupná i na GTX kartách mě jen přesvědčilo o tom, že kvalita RT prvků ve hrách za moc nestojí a moje GTX 1080 se mi v PC ještě nějakou dobu ohřeje.
Možná za dva roky to už bude jiný maso.. :-)
CPU:Ryzen 7 5800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:ASUS ROG Strix HeliosHDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB SSD AData+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Me to taky nepresvedcilo. Nejvic jsem byl zvedavej na quake2 RT pac ten ma plnej RT na vse. Navic clovek potrebuje 2080TI aby to behalo pri 60fps ve 2560x1440.
BF5 nehraju.
Metro tam jsem to zkusil v kanalech a misto 120fps jsem mel 25fps bez rozdilu v obrazu.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry: Pascal Ray Tracing Tested! GTX 1080 Ti vs RTX 2080/ RTX 2060 + More
https://www.youtube.com/watch?v=TkY-20kdXl0
DF myslim dali vcelku dobrou analyzu rozdilu ve vykonu pri zapnutem RT mezi Pascalem a Turingem. Na Pascalu se to da zapnout, ale nema cenu to provozovat kvuli poklesum vykonu v mnoha lokacich dotycnych her, kdy se to promeni ve slide show a tak to herni zazitek spis zabije. Tech her taky jeste neni tolik. Ty rozdily mezi on/off asi mnoho lidi zatim nepresvedci zahodit GTX 1080Ti a vyplaznout nekrestansky prachy za RTX 2080Ti, ale je to budoucnost a u nastupců Turingu uz by mela byt situace jina. Melo by byt vice her a i vykon by mel byt lepsi.


Hladis// Promaz a uprava prispevků.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

PS5 má podporovat RayTracing i když má být postavena na AMD Navi GPU
Cerny confirmed that the PlayStation 5 will be based on AMD hardware once again. The CPU will be 3rd generation Ryzen, while the GPU will be based on AMD’s upcoming Radeon Navi architecture. The new console will apparently support ray tracing, in addition to new 3D audio technology, which is baked into the CPU architecture itself...
KitGuru - Sony reveals first details on PlayStation 5 hardware specifications
The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments...

...The AMD chip also includes a custom unit for 3D audio that Cerny thinks will redefine what sound can do in a videogame [RadeonRays obiously]
Wired.com - EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION

Otázka zní jestli i desktop Navi karty budou RT podporovat. Jakou techniku RT vlastně má Navi/PS5 podporovat není uvedeno.
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 16. dub 2019, 15:38, celkem upraveno 1 x.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Vsak vsechny karty podporujou RT.Jen bez hardwaru dedikovanymu na RT to pobezi nahovno :-D A stejne aby ten rozdil ve hrach hledal clovek lupou.
Btw navi uz musi byt davno ve vyrobe a tezko tam neco jako RT dedikovany obvody roubovali na posledni chvili.
Neco jako jeeee nvidia ma RT u turingu pojdme do navi naroubovat neco podobnyho :lol: Imho neco takovyho bude trvat roky navrhnout.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Na rychlý výpočet BVH traversal/intersections není třeba dedikovaný HW :roll:

Ale máš recht, rozdíly aby člověk hledal lupou.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Tady jsem testoval s GTX 1080 Ti Port Royal:
maxresdefault-600.jpg
[/url]
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“