Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je čt 4. březen 2021, 03:50

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 646 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 16:05 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 25. únor 2007
Nahoru
Nj, lenže BF V bol podla všetkého vyvíjaný asi ešte bez RTX karty, takže to neprekvapí, viď už dávno uvádzané výsledky s Titan V.
Ale pozri na rozdiely v Metre napr., to už je iná kávička keď RTX2070 má dovjnásobné FPS oproti GTX1080Ti

https://www.techpowerup.com/254528/nvid ... e-gtx-gpus

_________________
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 16:35 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Vyhrabal jsem starsi prednasku o Real Time RT ze Siggraphu roku 2005 https://pubweb.eng.utah.edu/~cs6965/pap ... sallek.pdf Tehda jeste real time RT pro masy byla utopie.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 17:41 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
michal3d napsal:
Nj, lenže BF V bol podla všetkého vyvíjaný asi ešte bez RTX karty, takže to neprekvapí, viď už dávno uvádzané výsledky s Titan V.
Ale pozri na rozdiely v Metre napr., to už je iná kávička keď RTX2070 má dovjnásobné FPS oproti GTX1080Ti :wink:

https://www.techpowerup.com/254528/nvid ... e-gtx-gpus
cakal som vacsi slideshow
https://www.youtube.com/watch?v=hO95LN1sCR8


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 18:37 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 25. únor 2007
Nahoru
No tak ak ti toto neprijde ako slideshow (obzvlášť v kontexte 1080Ti - FullHD), tak neviem no :)

https://youtu.be/hO95LN1sCR8?t=592

_________________
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 19:12 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
tiez sem mozem dat casovy usek kde to ide 80fps v metre v tom videu..to je ako vytrhavanie z kontextu

skusim inak https://www.youtube.com/watch?v=LyVapOVVSp8
na to ze to nema dedikovane jednotky na RT to ide myslim celkom dobre
(sice ten chlap je kus mimo,kedze tam spomina odrazy,ktore vobec nie su RT :-D )


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 19:23 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. září 2007
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Tak jsem zkusil Quake II přepracovaný s RT.. Moje GTX1080 to dává okolo 30FPS při 1024x768 :-D
S Metrem dosahuji podobných výsledků..

_________________
CPU:Ryzen 7 3800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:Corsair 780T HDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB WD Black+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 19:25 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
Head mal v Quake 2 v 1440p 17fps..co je dost zle


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 12. duben 2019, 19:44 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 25. únor 2007
Nahoru
rbclass napsal:
tiez sem mozem dat casovy usek kde to ide 80fps v metre v tom videu..to je ako vytrhavanie z kontextu
- to není vytrhávanie z kontextu ale realita. Je jasné že v časti ktoré nie sú náročné na RT budeš mať viac FPS, ktoré sa za ideálnych podmienok môžu dokonca blížiť k tým bez RT. Ale na tom videu vidíš že akonáhle sa dostal do nejakej časti kde už sa začína RT reálne uplatnovať tak idú FPS do sklepa a to do toho sklepa len nakukol a donútra ani radšej nešiel, len prešlapoval pred dvermi v 25 FPS. A to bola ešte ultra jednoduchá scéna, kedže GTX1080Ti nemá RT jednotky, tak v komplexnejších scénach kde aj bez RT má čo robiť to s RT pôjde už úplne dole, lebo tam už nebude rezerva vôbec. A to hovorím sa bavíme o 1080Ti vo FullHD.

_________________
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 07:51 
Začátečník
Začátečník

Založen: 16. říjen 2009
Nahoru
michal3d napsal:
Ale na tom videu vidíš že akonáhle sa dostal do nejakej časti kde už sa začína RT reálne uplatnovať tak idú FPS do sklepa a to do toho sklepa len nakukol a donútra ani radšej nešiel, len prešlapoval pred dvermi v 25 FPS.

Z môjho pohľadu, väčšinu času má 60+fps (často oveľa viac) s jedným úsekom ~45fps. Osobne neviem o akom "sklepe" píšeš. Ak som správne pochopil čo sa písalo, v Metre je RT GI použitá výhradne pre slnko a oblohu, nie pre ostatné svetlá (interiér), takže v nejakom "sklepe" by to naopak malo/mohlo byť menej náročné čo sa RT týka.

_________________
CPU: i7-3770 @3,8-4GHz; COOLER: NH-C12P (lapovaný) MB: ASRock Fatal1ty Z77 PROFESSIONAL-M RAM: 2x8GB DDR3 HyperX Savage 1600MHz CL9
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Crucial MX500 250GB + WD Red 4TB + Toshiba 2TB + Samsung SpinPoint F1 1TB
PSU: Corsair HX520 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 08:06 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 25. únor 2007
Nahoru
Najjednoduchšia scéna na RT je práve voľné vonkajšie priestranstvo (je to vysvetlované aj v tej prednáške na ktorú je tu odkaz btw), lebo väčšina odrazených paprskov skončí mimo scény (v oblohe) a teda sa okamžite zahodia. Navyše aj tie ktoré sa odrazia do scény tak vzhľadom na to že celá scéna je kvalitne nasvietená a GI tam je len na jemné doplnenie scény, tak stačí aj relatívne málo samplov na tú scénu aby kvalita bola OK.
Ale akonáhle sa dostaneš do interiéru ktorý je nasvetlovaný vonkajším svetlom cez GI tak to je naopak tá najnáročnejšia časť pre výpočet GI ale na druhú stranu aj práve ten moment kde sa sila GI najviac prejaví. Lenže typicky máš len malý otvor do miestnosti (pár malých okien a pod.) ktoré musia nasvietiť celú scénu, takže tam je potrebných kvantum samplov, ktoré naviac všetky treba vypočítať lebo žiaden "neujde zo scény". A ten sklep som tu postoval, tak ešte raz:

https://www.youtube.com/watch?v=hO95LN1 ... u.be&t=592

A jak som hovoril, toto je ešte scéna ktorá je relatívne jednoduchá jak z pohľadu nasvietenia, tak predovšetkým z pohľadu samotnej geometrie a zložitosti tej scény, takže tá 1080Ti tam má kvantum priestoru na počítanie GI. Tak ako ak podľa teba je OK na hranie, že vonku budeš mať 80 FPS a akonáhle vojdeš do búdy tak sub 25 FPS a to všetko na 1080Ti vo FullHD, tak neviem ako no.

btw...z vedlajšieho vlákna, RTX2080Ti vs GTX1080Ti v TR s RT
https://youtu.be/XHWlrVj9CYA?t=84

_________________
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 08:28 
Začátečník
Začátečník

Založen: 16. říjen 2009
Nahoru
Myslel som že hovoríš o videu ktoré postol rbclass. Tam má RT nastavnené na high, nie na ultra (ako vo videu čo odkazuješ ty). RT na ultra nastavenie je určite presne to, čo by mohlo zaujímať majiteľov non-RTX kariet.

_________________
CPU: i7-3770 @3,8-4GHz; COOLER: NH-C12P (lapovaný) MB: ASRock Fatal1ty Z77 PROFESSIONAL-M RAM: 2x8GB DDR3 HyperX Savage 1600MHz CL9
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Crucial MX500 250GB + WD Red 4TB + Toshiba 2TB + Samsung SpinPoint F1 1TB
PSU: Corsair HX520 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 08:31 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 25. únor 2007
Nahoru
Tu ale nejde o absolútne FPS ale o to že RTX2080Ti tam má 5-krát vyššie FPS ako GTX1080Ti = to je tá sila RT cores a RTX rady na RT...a teraz si to znovu dajme do perspektívy s tým jak sa hovorilo že ani RTX karty nemajú na RT výkon.

Inak čo sa toho Metra ešte týka, tak nerozumiem tomu prečo to v interiéry kde má tých 25 FPS testoval na Ultra a potom vonku keď to vyskočilo na 60 FPS to ešte prepol na High. :roll:

Každopádne v Metre není moc velký rozdiel medzi Ultra/High, asi tak do 20%, takže miesto 25 FPS by tam mal 30 FPS, čo si myslím je na 1080Ti/FullHD stále ultra low a v praxi nepoužitelné.
https://www.techpowerup.com/reviews/Per ... dus/6.html

_________________
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 13:47 
Administrátor
Administrátor
Obrázek uživatele

Založen: 19. červen 2003
Bydliště: Satan City
Nahoru
Já myslím, že lidi s GTX 1080Ti jsou úplně v pohodě, protože kdyby tak moc toužili po RT, tak si s doplatkem vymění GTX za RTX. Mě RT nepřesvědčil, abych investoval do RTX řady a stejně tak je mi úplně jedno, jakej výkon v něm moje 1080Ti podává. Kdyby NV nezpřístupnila RT na starší řadě, tak jsou všichni spokojený a se změnou situace, která v podstatě oproti stávajícímu stavu nemění nic k horšímu se najednou maj všichni jít oběsit? :D

_________________
Goldnoob team proud member!


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 13:55 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 20. září 2007
Bydliště: Plzeň
Nahoru
To, že je RT dostupná i na GTX kartách mě jen přesvědčilo o tom, že kvalita RT prvků ve hrách za moc nestojí a moje GTX 1080 se mi v PC ještě nějakou dobu ohřeje.
Možná za dva roky to už bude jiný maso.. :-)

_________________
CPU:Ryzen 7 3800xMB:ASUS ROG Strix X570 - F GamingChladič:Noctua NH-D14 RAM:Kingston HyperX Black 2x16Gb 3600MHzVGA:Asus RTX 3080 TUFCase:Corsair 780T HDD:Samsung 960 Evo 500GB+2TB WD Red+2TB WD Black+4TB Seagate Zdroj:EVGA Supernova P2 1000W


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 14:07 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Me to taky nepresvedcilo. Nejvic jsem byl zvedavej na quake2 RT pac ten ma plnej RT na vse. Navic clovek potrebuje 2080TI aby to behalo pri 60fps ve 2560x1440.
BF5 nehraju.
Metro tam jsem to zkusil v kanalech a misto 120fps jsem mel 25fps bez rozdilu v obrazu.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. duben 2019, 20:56 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Digital Foundry: Pascal Ray Tracing Tested! GTX 1080 Ti vs RTX 2080/ RTX 2060 + More
https://www.youtube.com/watch?v=TkY-20kdXl0
DF myslim dali vcelku dobrou analyzu rozdilu ve vykonu pri zapnutem RT mezi Pascalem a Turingem. Na Pascalu se to da zapnout, ale nema cenu to provozovat kvuli poklesum vykonu v mnoha lokacich dotycnych her, kdy se to promeni ve slide show a tak to herni zazitek spis zabije. Tech her taky jeste neni tolik. Ty rozdily mezi on/off asi mnoho lidi zatim nepresvedci zahodit GTX 1080Ti a vyplaznout nekrestansky prachy za RTX 2080Ti, ale je to budoucnost a u nastupců Turingu uz by mela byt situace jina. Melo by byt vice her a i vykon by mel byt lepsi.


Hladis// Promaz a uprava prispevků.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 16. duben 2019, 14:28 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
PS5 má podporovat RayTracing i když má být postavena na AMD Navi GPU
Citace:
Cerny confirmed that the PlayStation 5 will be based on AMD hardware once again. The CPU will be 3rd generation Ryzen, while the GPU will be based on AMD’s upcoming Radeon Navi architecture. The new console will apparently support ray tracing, in addition to new 3D audio technology, which is baked into the CPU architecture itself...
KitGuru - Sony reveals first details on PlayStation 5 hardware specifications

Citace:
The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments...

...The AMD chip also includes a custom unit for 3D audio that Cerny thinks will redefine what sound can do in a videogame [RadeonRays obiously]
Wired.com - EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION

Otázka zní jestli i desktop Navi karty budou RT podporovat. Jakou techniku RT vlastně má Navi/PS5 podporovat není uvedeno.


Naposledy upravil Krteq dne út 16. duben 2019, 14:38, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 16. duben 2019, 14:37 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Vsak vsechny karty podporujou RT.Jen bez hardwaru dedikovanymu na RT to pobezi nahovno :-D A stejne aby ten rozdil ve hrach hledal clovek lupou.
Btw navi uz musi byt davno ve vyrobe a tezko tam neco jako RT dedikovany obvody roubovali na posledni chvili.
Neco jako jeeee nvidia ma RT u turingu pojdme do navi naroubovat neco podobnyho :lol: Imho neco takovyho bude trvat roky navrhnout.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 16. duben 2019, 14:44 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Na rychlý výpočet BVH traversal/intersections není třeba dedikovaný HW :roll:

Ale máš recht, rozdíly aby člověk hledal lupou.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 16. duben 2019, 15:16 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Tady jsem testoval s GTX 1080 Ti Port Royal:
Příloha:
maxresdefault-600.jpg


Nemáte oprávnění k prohlížení souborů přiložených k tomuto příspěvku.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 646 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 3 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.