Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Dxr je standard.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Když jsme u toho, Morgan McGuire (NVIDIA) předpokládá že první hra přímo vyžadující HW podporu RT by mohla přijít v roce 2023
PCGamer - Nvidia scientist predicts first game to require a ray tracing GPU will ship in 2023
PCGamer - Nvidia scientist predicts first game to require a ray tracing GPU will ship in 2023
- fmx rider
- Začátečník
-
- Registrován: 03. čer 2006
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Když vyjde někdy v budoucnu karta určená 100% pro RT, půjdou na ní spustit i dnešní ne-RT hry? Nebo to bude fungovat pouze s "hybridy"?
- zhor
- Začátečník
- Registrován: 26. čer 2005
- Bydliště: Liberec
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jestli hra nepude vubec spustit bez RTGK, znamena to ze nepude spustit ani na soucasnym hybridu RTX. Otazka tedy je zda ma vubec cenu dnes kupovat GK za 20-30k, kdyz za par let bude naprd.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jisteze pujdou nadale spoustet i non-RTX hry na novych kartach. Vzdyta takovych her je a i za par let bude 99%.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo tak stejnou otázku si u 3Dgrafik může člověk pokládat už čtvrt století, u jiných komponent ještě déle a pořád se nic zásadního nezměnilozhor píše:Otazka tedy je zda ma vubec cenu dnes kupovat GK za 20-30k, kdyz za par let bude naprd.
Že by současné hry nefungovaly na budoucích GPU se minimálně v blízké době určitě nestane, to spíš dojedou na některou protikopírovací ochranu (třeba některé hry kolem 2005 pak nešly na vistách a 7), nějaký ovladač (jako třeba nutnost mít starou verzi PhysX apod.), nebo kompatibilitou s novými Windows.
- zhor
- Začátečník
- Registrován: 26. čer 2005
- Bydliště: Liberec
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jenze pred ctvrt stoletim stala spickova herni GK kolem 5k a to je sakra rozdil. Ta budouci specialni pro RT bude stat kolem 50k (a nechci ani vedet kolik bude zrat) a to uz je uplne mimo misu.
Jinak nejde jen o to jestli dnesni hry budou fungovat na budoucich grafikach, ale hlavne taky jestli budouci hry budou fungovat na tech dnesnich.
Jinak nejde jen o to jestli dnesni hry budou fungovat na budoucich grafikach, ale hlavne taky jestli budouci hry budou fungovat na tech dnesnich.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
- zhor
- Začátečník
- Registrován: 26. čer 2005
- Bydliště: Liberec
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Takze ty RT grafiky budou jeste 10-15 let hybridni a soucasny i minuly hry by na nich mely fungovat.rbclass píše:tu po cesky
https://www.cnews.cz/prvni-hra-vyzaduji ... roce-2023/
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Info ohledně stavu specifikace/implementace RT pod Vulkanem od Khronos Ray Tracing Task SubGroup z letošního SIGGRAPH 2019
Celá prezentace od Khronos Group:
Khronos Group - The Vulkan Sessions - The Vulkan Working group (and friends) - SIGGRAPH – July 31, 2019 (PDF)
Celá prezentace od Khronos Group:
Khronos Group - The Vulkan Sessions - The Vulkan Working group (and friends) - SIGGRAPH – July 31, 2019 (PDF)
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Assetto Corsa Competizione nebude podporovat Ray Tracing
Toliko k bájnému "It just works™"
TPU - Assetto Corsa Competizione Dumps NVIDIA RTXKunos Simulazioni studio píše:"Our priority is to improve, optimize, and evolve all aspects of ACC. If after our long list of priorities the level of optimization of the title, and the maturity of the technology, permits a full blown implementation of RTX, we will gladly explore the possibility, but as of now there is no reason to steal development resources and time for a very low frame rate implementation"
Toliko k bájnému "It just works™"
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Italove Tesime se na RTX cyberpunk, ten zatim problemy nehlasi
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nicméně Ital má pravdu. Současné RTX karty maj příliš slabé RT pro ňáké velké nasazení a jakmile je to ňák vidět tak to nestojí za ten děsnej propad framerate. GPU jsou navíc nevyvážené, při zapnutí RTX spotřeba letí dolu a většina jádra je idle protože se čeká na RT.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne pát 16. srp 2019, 11:03, celkem upraveno 1 x.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ja jsem si Metro, SotTR s RT uzil bez problemu s framerate, a BFV si obcas uzivam stale. Takze linej ital keca, jak je jeho zvykem. Spoluprace s italama je peklo, to uz radsi francouze.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo jenže tohle jsou hry navržené pro non RT a RT je tam jen efekt hozenej na povrch aby se neřeklo a i tahle 1 věc má mizernej dopad na výkon. Ala úplně stejně si je užili lidé bez RT protože ty rozdíly jsou v praxi minimální a v žádném případě nestojej za onen propad výkonu. Pokud se použije full RT nasvícení je problém i hra typu Quake 2.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ale prosimte doku to jsou kecy, v BFV mam ve 2k 70+, Metro to samy, a SotTR slo nativne ve 4k, sice tam byly propady v dzungli, ale na gondolovku co jede na gondolich ve 30 fps no problem. Plnej RT nikdo po italech ani nvidii nechce.
Italove jsou liny flakaci, neumi si z Rima ani uklidit komunalni odpad, turisti se tam nahanej s krysama s rouskama na hube. A univerzitni sektor je taky horor, meli jsme na kybere mezinarodni projekt a jedinej kdo vypad byli taliani pro totalni nicnedelani.
Italove jsou liny flakaci, neumi si z Rima ani uklidit komunalni odpad, turisti se tam nahanej s krysama s rouskama na hube. A univerzitni sektor je taky horor, meli jsme na kybere mezinarodni projekt a jedinej kdo vypad byli taliani pro totalni nicnedelani.
Naposledy upravil(a) hnizdo dne pát 16. srp 2019, 11:12, celkem upraveno 1 x.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
@hnizdo
v tej hre malo byt tusim Ray Traced Reflections, Shadows and GI
to by ti slo tak 10fps
oprava: Ray Traced Reflections, Shadows and Ambient occlusion
v tej hre malo byt tusim Ray Traced Reflections, Shadows and GI
to by ti slo tak 10fps
oprava: Ray Traced Reflections, Shadows and Ambient occlusion
Naposledy upravil(a) rbclass dne pát 16. srp 2019, 11:18, celkem upraveno 1 x.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
no s jejich pristupem jak je videt to nejde vubec
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ti taliani nejsou zadny vyvojarsky esa, je to malicky studio, není to obri titul a dost tak prestrelili predstavy co tam chteli mit. No ale nejakou publicitu jim to zajistilo a o to jim nejspis slo především. V tomhle titulu to nikdo oplakávat nebude.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Pokud ti takovejhle framerate přijde OK na kartu za 30K ala 2080TI tak už vím proč si nerozumíme.hnizdo píše:Ale prosimte doku to jsou kecy, v BFV mam ve 2k 70+, Metro to samy, a SotTR slo nativne ve 4k, sice tam byly propady v dzungli, ale na gondolovku co jede na gondolich ve 30 fps no problem. Plnej RT nikdo po italech ani nvidii nechce.
Italove jsou liny flakaci, neumi si z Rima ani uklidit komunalni odpad, turisti se tam nahanej s krysama s rouskama na hube. A univerzitni sektor je taky horor, meli jsme na kybere mezinarodni projekt a jedinej kdo vypad byli taliani pro totalni nicnedelani.