Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Dxr je standard.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Když jsme u toho, Morgan McGuire (NVIDIA) předpokládá že první hra přímo vyžadující HW podporu RT by mohla přijít v roce 2023

PCGamer - Nvidia scientist predicts first game to require a ray tracing GPU will ship in 2023
fmx rider
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. čer 2006

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od fmx rider »

Když vyjde někdy v budoucnu karta určená 100% pro RT, půjdou na ní spustit i dnešní ne-RT hry? Nebo to bude fungovat pouze s "hybridy"?
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

Jestli hra nepude vubec spustit bez RTGK, znamena to ze nepude spustit ani na soucasnym hybridu RTX. Otazka tedy je zda ma vubec cenu dnes kupovat GK za 20-30k, kdyz za par let bude naprd.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Jisteze pujdou nadale spoustet i non-RTX hry na novych kartach. Vzdyta takovych her je a i za par let bude 99%.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

zhor píše:Otazka tedy je zda ma vubec cenu dnes kupovat GK za 20-30k, kdyz za par let bude naprd.
Jo tak stejnou otázku si u 3Dgrafik může člověk pokládat už čtvrt století, u jiných komponent ještě déle a pořád se nic zásadního nezměnilo :-D

Že by současné hry nefungovaly na budoucích GPU se minimálně v blízké době určitě nestane, to spíš dojedou na některou protikopírovací ochranu (třeba některé hry kolem 2005 pak nešly na vistách a 7), nějaký ovladač (jako třeba nutnost mít starou verzi PhysX apod.), nebo kompatibilitou s novými Windows.
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

Jenze pred ctvrt stoletim stala spickova herni GK kolem 5k a to je sakra rozdil. Ta budouci specialni pro RT bude stat kolem 50k (a nechci ani vedet kolik bude zrat) a to uz je uplne mimo misu.
Jinak nejde jen o to jestli dnesni hry budou fungovat na budoucich grafikach, ale hlavne taky jestli budouci hry budou fungovat na tech dnesnich.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

Takze ty RT grafiky budou jeste 10-15 let hybridni a soucasny i minuly hry by na nich mely fungovat.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Info ohledně stavu specifikace/implementace RT pod Vulkanem od Khronos Ray Tracing Task SubGroup z letošního SIGGRAPH 2019

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Celá prezentace od Khronos Group:
Khronos Group - The Vulkan Sessions - The Vulkan Working group (and friends) - SIGGRAPH – July 31, 2019 (PDF)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Assetto Corsa Competizione nebude podporovat Ray Tracing
Kunos Simulazioni studio píše:"Our priority is to improve, optimize, and evolve all aspects of ACC. If after our long list of priorities the level of optimization of the title, and the maturity of the technology, permits a full blown implementation of RTX, we will gladly explore the possibility, but as of now there is no reason to steal development resources and time for a very low frame rate implementation"
TPU - Assetto Corsa Competizione Dumps NVIDIA RTX

Toliko k bájnému "It just works™"
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Italove :) Tesime se na RTX cyberpunk, ten zatim problemy nehlasi :mrgreen:
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nicméně Ital má pravdu. Současné RTX karty maj příliš slabé RT pro ňáké velké nasazení a jakmile je to ňák vidět tak to nestojí za ten děsnej propad framerate. GPU jsou navíc nevyvážené, při zapnutí RTX spotřeba letí dolu a většina jádra je idle protože se čeká na RT.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne pát 16. srp 2019, 11:03, celkem upraveno 1 x.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Ja jsem si Metro, SotTR s RT uzil bez problemu s framerate, a BFV si obcas uzivam stale. Takze linej ital keca, jak je jeho zvykem. Spoluprace s italama je peklo, to uz radsi francouze.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo jenže tohle jsou hry navržené pro non RT a RT je tam jen efekt hozenej na povrch aby se neřeklo a i tahle 1 věc má mizernej dopad na výkon. Ala úplně stejně si je užili lidé bez RT protože ty rozdíly jsou v praxi minimální a v žádném případě nestojej za onen propad výkonu. Pokud se použije full RT nasvícení je problém i hra typu Quake 2.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Ale prosimte doku to jsou kecy, v BFV mam ve 2k 70+, Metro to samy, a SotTR slo nativne ve 4k, sice tam byly propady v dzungli, ale na gondolovku co jede na gondolich ve 30 fps no problem. Plnej RT nikdo po italech ani nvidii nechce.

Italove jsou liny flakaci, neumi si z Rima ani uklidit komunalni odpad, turisti se tam nahanej s krysama s rouskama na hube. A univerzitni sektor je taky horor, meli jsme na kybere mezinarodni projekt a jedinej kdo vypad byli taliani pro totalni nicnedelani.
Naposledy upravil(a) hnizdo dne pát 16. srp 2019, 11:12, celkem upraveno 1 x.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

@hnizdo
v tej hre malo byt tusim Ray Traced Reflections, Shadows and GI
to by ti slo tak 10fps :-D
oprava: Ray Traced Reflections, Shadows and Ambient occlusion
Naposledy upravil(a) rbclass dne pát 16. srp 2019, 11:18, celkem upraveno 1 x.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

no s jejich pristupem jak je videt to nejde vubec :)
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Ti taliani nejsou zadny vyvojarsky esa, je to malicky studio, není to obri titul a dost tak prestrelili predstavy co tam chteli mit. No ale nejakou publicitu jim to zajistilo a o to jim nejspis slo především. V tomhle titulu to nikdo oplakávat nebude.
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

hnizdo píše:Ale prosimte doku to jsou kecy, v BFV mam ve 2k 70+, Metro to samy, a SotTR slo nativne ve 4k, sice tam byly propady v dzungli, ale na gondolovku co jede na gondolich ve 30 fps no problem. Plnej RT nikdo po italech ani nvidii nechce.

Italove jsou liny flakaci, neumi si z Rima ani uklidit komunalni odpad, turisti se tam nahanej s krysama s rouskama na hube. A univerzitni sektor je taky horor, meli jsme na kybere mezinarodni projekt a jedinej kdo vypad byli taliani pro totalni nicnedelani.
Pokud ti takovejhle framerate přijde OK na kartu za 30K ala 2080TI tak už vím proč si nerozumíme.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“