Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Tak jsem kouknul to porovnani ve videu. Propad FPS vuci tomu, ze muzes hrat v porovnani hru hledej par rozdilu, za to nejak nestoji. V RT je ceka ještě hooooodne dlouha cesta.

JJ, mazaci postprocesy nesnasim a vždy doufam, ze jsou vypnutelny.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Tiež sa divím,že je tam tých rozdielov dost málo. Hlavne keď tam sú shadows,reflection,aj GI.
Odrazy ale pekné. žiadne zrkadlá. :thumbsup:

Inak s RTX máte aj lepšie particle a smog efekty ako pozerám :-D
https://youtu.be/v6R6OkMpI_I?t=143

Dokonca je s RTX aj priehladné okno,kdežto bez RTX je nepriehľadné
https://youtu.be/v6R6OkMpI_I?t=101
Naposledy upravil(a) rbclass dne úte 27. srp 2019, 18:59, celkem upraveno 1 x.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

https://arstechnica.com/gaming/2019/08/ ... sterpiece/

But in practice, the way light bounces as modeled by a full ray tracing pipeline is some of the most impressive stuff I've seen in real-time rendering in years. Full-room scenes benefit from a sense of weight and depth, and this lighting doesn't look insufferably dim, unlike the dramatic-but-iffy lighting model in Metro Exodus. The results are worth the resolution downgrade. I'd argue that the effective resolution and performance with DLSS turned on was somewhere in the 1200p range—clearly sharper than 1080p, and clearly not a perfect pixel match for my 1440p Gsync display.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

Hraju ted Division 2 a tam je videt jak doslova zivotne dulezitej muze bejt u her raytracing. Kdyz stojim v zastinenym prostoru, tak ten klasickej rendering neni schopen zobrazit zaroven venkovni proslunenej prostor a proto tam da jen bilou 'tmu', takze se neda strilet protoze neni do ceho. A kdyz vylezete ven, tak uz muze bejt pozde. Otazka ovsem je, jestli to nemaj udelany blbe a neslo by to prece jen udelat trochu lip.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Division 1 i 2 ma krasny osvetleni, a zaroven je krasnym prikladem toho, jak nelogicky a umele je to osvetleni casto udelany. Ve dvojce je to prehnany tak, ze to obcas budi usmev. Hodne o tomhle problemu mluvili autori Metra, co vsechno RT inherentne resi.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

zhor píše:Hraju ted Division 2 a tam je videt jak doslova zivotne dulezitej muze bejt u her raytracing. Kdyz stojim v zastinenym prostoru, tak ten klasickej rendering neni schopen zobrazit zaroven venkovni proslunenej prostor a proto tam da jen bilou 'tmu',
to je spravene tak naschval,pre efekt..nie preto,ze sa to neda urobit inak..raytracing by som do toho neplietol
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

rbclass píše: Dokonca je s RTX aj priehladné okno,kdežo bez RTX je nepriehľadné
https://youtu.be/v6R6OkMpI_I?t=101
God bless RTX :roll:
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry: Minecraft NEW Ray Tracing RTX Mode Hands-On And Tested In Depth!
https://www.youtube.com/watch?v=opCDN2jkZaI
Obrázek
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

prvni pokus o nahrani Control 4K DLSS se vsim na doraz, cca 1GB

https://mega.nz/#!JtlgFITA!6vul_y3bvzwC ... mt0aMwjFNY
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

To asi bude tvým nastavením, ale přijde mi to děsně tmavý
PS5 | LG OLED CX55
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

No to ti přijde správně, mně to na default přišlo vymytý, takhle to u mne vypadá jakžtakž barevně normálně
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Což takhle Ray Tracing (ne RTX) i fyzikalni simulaci (ne PhysX) v jednom :)
...momentálně pracuje na technologii, která i na běžném herním PC (čtyřjádro a GeForce GTX 1070) zvládne při 60 fps simulovat plně zničitelný terén a objekty, to vše při věrném zobrazení světel a stínů pomocí ray tracingu (nevyužívá přitom RTX)...

...Prach a dým hledají cestu přes všechny možné otvory. Těmi se hezky šíří i světelné paprsky, což je vidět na interiéru, do kterého Gustafsson střílí brokovnicí. To je lepší ukázka ray tracingu než všechny ty hladké podlahy a kaluže, kterými chtěl ohromit pátý Battlefield...
Cnews - Takhle by mohly vypadat hry, ve kterých půjde zničit úplně všechno
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

To ho jistě Nobelovka nemine :-D cdp na tom postaví cyberpunk a budeš moct celý město rozebrat. Sice nic jinyho, ale není to aspoň rtx a vo tom to je :roll:
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

No je pravda že nějaká interakce s prostředím se od HL2 nebo Crysis vůbec nikam neposunula.. ale srovnání s lesklými povrchy moc nechápu.
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Takovych demo skopicin na netu je...….
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Digital Foundry Direct! RTX Ray Tracing Hands On: COD Modern Warfare, Watch Dogs Legion, Metro DLC + More https://www.youtube.com/watch?v=OOjJyfzJ1c4

Metro v datadisku uz nebude u GI brat jen jeden svetelny zdroj, ale vicero. Taky se jim moc nezdaji "glossy" odrazy v WD:L. TC stále nejsou moc vyuzivany na odstraneni sumu.
Obrázek
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

No síce tam nehovoria nič o RT, ale keď sa to tu už preberalo prečo Assetto Corsa Competizione minimálne odložilo podporu RT na neurčito, tak tým čo majú pochybnosti o skutočných dôvodoch, odporúčam pozrieť toto nové interview, na základe ktorého si každý môže spraviť predstavu o tom, ako sú v Kunose spokojný s UE 4:

2019 Season Update I Upcoming content for ACC I Interview with Kunos Simulazioni
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

WoT implementuje RayTracing pod DX11 skrze Intel OneAPI
WOT.eu píše:With the introduction of our Ray Tracing (RT) technology—developed at Wargaming with close collaboration with Intel—we can recreate the "main actors" of our game in higher quality; their smallest details will give super-realistic shadows when the sun hits them. Ray Tracing further immerses you in an atmosphere of furious tank combat and provides an even more enjoyable gameplay experience.

Ray Tracing technology will work on all graphics cards that support DirectX 11 API and higher, but only for not destroyed vehicles. You can enable/disable this function in the game settings. The support for brand-new shadows on tanks will be added in the upcoming updates of World of Tanks, after the tests have been completed.
KitGuru píše:...Now, thanks to Intel’s OneAPI rendering Toolkit which is behind this update, any DX11 GPU will be able to turn on ray traced shadows – regardless of whether it is an AMD or Nvidia card...
worldoftanks.eu - World of Tanks enCore RT
KitGuru - World of Tanks announces support for ray tracing
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

To chcem videt ako budu padat fps . Ale fajn cesta
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

To jsem na to zvědav jak to bude vypadat a rozdíl oproti obyč stínům. Jestli to chápu dobře to mají být pouze stíny na tancích přes RT? Ale musí se začít malými krůčky to je jasný.
PS5 | LG OLED CX55
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“