Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je út 1. prosinec 2020, 19:56

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 22 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2  další
Autor Zpráva
 Předmět: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 16. červenec 2019, 15:24 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
FidelityFX - Radeon Image Sharpening & Contrast Adaptive Sharpening

Představení:

DIIT napsal:
Implementace RIS / CAS je velmi nenáročná na výkon hardwaru, na Navi zabere méně než 100 mikrosekund, takže při běžných herních FPS dochází k propadu výkonu o 0-2 %. Při zvětšení obrazu na nativní rozlišení monitoru závisí výkon na více faktorech, především na kombinaci vstupního a výstupního rozlišení.

Podle testu od EposVox nabízí kombinace 2560×1440 s CAS na 4k v PUBG 2× vyšší výkon než nativní rendering ve 4k. Autoři testu hodnotí vizuální kvalitu kladně s tím, že rozdíly mezi CAS a nativním 4k je potřeba hledat ve statických scénách; v pohybu prý vidět nejsou.

Jde tak o výbornou alternativu k DLSS upscalingu od Nvidie, který je dostupný jen majitelům GeForce RTX, jen v podporovaných hrách a jen pro konkrétní kombinace rozlišení. Fidelity FX CAS mohou využít všichni hráči touto technologií vybavené hry a Radeon Image Sharpening mohou zase využít všichni uživatelé Radeonu RX 5700

    Radeon Image Sharpening
      DIIT napsal:
      Algoritmus doostřuje obraz adaptivním způsobem, to znamená, že oblasti, které jsou ostré, ponechává beze změny a oblasti, které jsou neostré, upraví. Nejde jen o možnosti „ano / ne“, ale míra doostření je plynule závislá na míře neostrosti vstupního obrazu. Volitelný upscaling pak s použitím dalšího algoritmu zvětší obraz na nativní rozlišení monitoru, takže umožňuje např. rendering v 2560×1440 zobrazovaný na 4k monitoru v nativním rozlišení. Algoritmus pro zvětšování dosahuje výrazně lepších výsledků (co do ostrosti a detailu) než třeba bikubický filtr nebo Catmull–Rom...

      ... technologie je implementovaná v ovladačích Radeon Software a lze jí zapnout v ovladačích Radeonů RX 5700 pro libovolnou DX9, DX12 a Vulkan hru.

    Contrast Adaptive Sharpening
      DIIT napsal:
      Fidelity FX CAS (Contrast Adaptive Sharpening) technologie je jako Open Source přístupná vývojářům her, kteří ji mohou integrovat do hry a nabídnout ovládací rozhraní v nastavení hry.

      Fidelity FX CAS si z nastavení hry může zapnout uživatel libovolné moderní grafické karty, ovšem jen ve hře, která jej podporuje... Drobný rozdíl spočívá v tom, že v případě implementace ze strany autora hry (Fidelity FX CAS) může tato osoba rozhodnout, že bude efekt použit pouze na určité prvky nebo pouze jím žádaným způsobem. Pokud hra podporuje Fidelity FX CAS a je aktivován, automaticky zakáže Radeon Image Sharpening, aby nebyl efekt duplikován.

Marketingové materiály:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Reviews:


Díky uveřejnění zdrojového kódu pod OpenSource MIT licencí byl Contrast Adaptive Sharpening během rekordně krátké doby implementován do ReShade shader injection toolu -> ReShade Forums - New Contrast Adaptive Sharpening from AMD


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 25. červenec 2019, 19:57 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Hardware Unboxed - AMD vs. Nvidia vs. Reshade, Who Has the Best Game Sharpening Feature? (YouTube)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 12. srpen 2019, 11:35 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Podpora FidelityFX v F1 2019
OC3D: F1 2019 - Nvidia DLSS VS AMD FidelityFX


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. srpen 2019, 08:07 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Radeon Image Sharpening implementován v Sapphire TriXX utilitě jako TriXX boost

Obrázek

Sapphire TriXX Boost


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 14. září 2019, 08:35 
Začátečník
Začátečník

Založen: 06. březen 2009
Nahoru
Adrenalin 2019 Edition 19.9.2 Optional
Kód:
Radeon Image Sharpening
- Now available on Radeon RX 590, Radeon RX 580, Radeon RX 570, Radeon RX 480 and Radeon RX 470 series desktop graphics products for DirectX®12 and Vulkan® applications.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 14. září 2019, 08:53 
Začátečník
Začátečník

Založen: 29. červen 2003
Bydliště: Brno
Nahoru
Ty jo a kde to najdu 19.9.2 mám a Radeon RX 580 taky nak jsem si toho nevsiml.

_________________
MB: GIGABYTE X570 AORUS PRO Bios F30 CPU: AMD RYZEN 7 3700X + NZXT Kraken X52 GPU: SAPPHIRE NITRO+ RX 5700XT-8GB OC Edition RAM: 2x16GB - 32GB G.SKILL Ripjaws 5 Black DDR4 3600MHz CL16 SSD: APACER AS350 512GB SSD Data: M2 WD Black SN750 NVMe SSD 500GB Systém: ZDROJ GIGABYTE 750W GOLD Modular CASE: Cooler Master Cosmos S MONITOR: SAMSUNG 28" U28R550 IPS FreeSync 4ms - 4K SYSTEM: Windows 10 PRO 64BIT Build 2004


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 14. září 2019, 09:24 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 21. květen 2011
Bydliště: Praha
Nahoru
Nemáš navi.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 14. září 2019, 09:33 
Začátečník
Začátečník

Založen: 06. březen 2009
Nahoru
AllowedCry: nemusí mať Navi, čítať lepšie :-)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 14. září 2019, 12:34 
Začátečník
Začátečník

Založen: 06. březen 2009
Nahoru
djstudio napsal:
Ty jo a kde to najdu 19.9.2 mám a Radeon RX 580 taky nak jsem si toho nevsiml.

Nájdeš to v nastaveniach displeja.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 27. září 2019, 15:00 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
KitGuru - Sapphire TriXX Boost Analysed – DLSS Killer!


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 20. říjen 2019, 19:47 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Další implementace Fidelity FX CAS, tentokrát přímo do Vulkanu :)

Phoronix: Open-Source C.A.S. Vulkan Layer - Similar to Radeon Image Sharpening But For Any GPU


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 11. květen 2020, 17:08 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
AMD přidává skrze FidelityFX další efekty
Citace:
Stochastic Screen Space Reflections (SSSR)
  • High-fidelity reflections in your scene, without costing the earth. SSSR uses your rendered frame to create brilliant reflections.

Luminance Preserving Mapper (LPM)
  • Luminance Preserving Mapper is a tone mapping and gamut mapping solution for HDR and wide gamut content.

Single Pass Downsampler (SPD)
  • Every renderer has to perform downsampling at some time. Use FidelityFX SPD to get the job done fast.

Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion (CACAO)
  • CACAO's intelligent, adaptive sampling generates excellent quality ambient occlusion while maintaining high performance.

Zdrojové kódy volně použitelné pod MIT GPL licencí :)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 11. květen 2020, 18:10 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 10. srpen 2014
Bydliště: Ústí nad Labem
Nahoru
Fukce SSSR se bude líbit některým putinovcům.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Graphics news
PříspěvekZaslal v: st 28. říjen 2020, 22:59 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
AMD, společně s několika dalšími partnery, pracuje na alternativě k DLSS

Zatím nepojmenovaná "Super Sampling Feature" je ve fázi testování a má to být plně otevřená, multiplatformní implementace AI upscalingu. Podle The Verge na této implementaci pracuje AMD společně s několika dalšími partnery díky čemuž by měla být hojně podporovaná.





Obrázek

Twitter - Tom Warren

Citace:
While AMD is promising to go head to head with Nvidia in 4K gaming and more, the one big missing piece of this battle is a lack of an equivalent to Nvidia’s DLSS. Nvidia’s AI-powered super sampling technology has been transformative for the games that support it, bringing great image quality and higher frame rates by simply toggling a game setting.

AMD tells me it has a new super sampling feature in testing, which is designed to increase performance during ray tracing. The company is promising its super sampling technology will be open and cross-platform, which means it could come to next-gen consoles like the Xbox Series X and PS5. AMD is working with a number of partners on this technology, and it’s expecting strong industry support. Unfortunately, this won’t be ready for the launch of these three new Radeon RX 6000 Series cards.
The Verge - AMD’s new Radeon RX 6800 XT promises to go head to head with Nvidia’s RTX 3080


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Graphics news
PříspěvekZaslal v: čt 29. říjen 2020, 06:36 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 01. únor 2005
Bydliště: OV
Nahoru
Když to přetlačí do konzol, je s dlss vymalováno

_________________
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Graphics news
PříspěvekZaslal v: čt 29. říjen 2020, 09:23 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Já tady jen nahodím jeden starší článek:

https://www.overclock3d.net/news/softwa ... ng_about/1

Jak to tak vypadá, mělo by se jednat o standard DirectML, který by měl být přítomný již na XBX. Přes něj se pak měla počítat i umělá inteligence NPC a ML Super Resolution. No a podporovat by ho měla i NVIDIA, ostatně ty ukázky byly dělány na RTX kartách.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Graphics news
PříspěvekZaslal v: čt 29. říjen 2020, 09:54 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ano, je to realizované přes DirectML standard, ne skrze proprietární řešení, tzn. využití pro všechny IHVs

VideoCardZ už o tom taky píší
VideoCardZ - AMD is working on AI-powered supersampling, NVIDIA DLSS alternative


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Graphics news
PříspěvekZaslal v: so 31. říjen 2020, 21:18 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Další zmínka o Super Resolution, tentokrát od Microsoftu a CEO Quantic Dreams studia ve spojitosti s XSX
Citace:
At the very beginning of development of the Xbox Series X | S, we knew we were setting the foundation for the next decade of gaming innovation and performance across console, PC and cloud. To deliver on this vision we wanted to leverage the full capabilities of RDNA 2 in hardware from day one. Through close collaboration and partnership between Xbox and AMD, not only have we delivered on this promise, we have gone even further introducing additional next-generation innovation such as hardware accelerated Machine Learning capabilities for better NPC intelligence, more lifelike animation, and improved visual quality via techniques such as ML powered super resolution.
News Xbox - A Closer Look at How Xbox Series X|S Integrates Full AMD RDNA 2 Architecture

David Cage napsal:
It is always challenging to compare hardware, as they always have advantages and disadvantages. It is not just a matter of CPU or frequency; it is more about the consistency of the components and the possibilities of advanced features.

The CPU of the two consoles uses the same processor (slightly faster on Xbox Series X), the GPU of the Xbox also seems more powerful, as it is 16% faster than the PS5 GPU, with a bandwidth that is 25% faster. The transfer speed from the SSD is twice as fast on PS5.

The shader cores of the Xbox are also more suitable to machine learning, which could be an advantage if Microsoft succeeds in implementing an equivalent to Nvidia’s DLSS (an advanced neural network solution for AI).
WCCFTech - Xbox Series X’s Advantage Could Lie in Its Machine Learning-Powered Shader Cores, Says Quantic Dream


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 16. listopad 2020, 21:15 
Začátečník
Začátečník

Založen: 21. říjen 2017
Nahoru
AMD RDNA™ 2 "Hangar 21" Technology Demo Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=wzeVkgoW13c


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 19. listopad 2020, 16:42 
Začátečník
Začátečník

Založen: 21. říjen 2017
Nahoru
AMD RDNA™ 2 "Hangar 21" Annotated Technology Demo
https://www.youtube.com/watch?v=QHTqrGwH95s


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 22 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: pavel2003, RomanOn a 11 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.