(Krtkovi posty ignoruju, ani nevim co pise) Je to screen space, jmenuje se to tak, nejmenuje se to jen ray tracing. Nazvy u videi, ze je to ray tracing jsou manipulativni. Screen space uz z toho jak funguje neni klasicky ray tracing, ikdyby se na hlavu vesmir postavil uz z principu na jakym SS funguje. sam_217 to zcela zrejme pochopil a odpoved dostal. Bylo to tu uz reseno, takze nevim proc to tu je znovu. Screen Space pouze sdili nektery veci z RT, ale takovych ruznych hybridnich reseni existuje hromada uz nekolik let a nikdo to nenazyval pouze ray tracingem ze zcela pochopitelnych duvodu. Ma to vlastni nazvy. Cely problem ray tracingu s jeho mnoha technikami je v tom, ze se da pod nej ruzne schovavat kde co, jelikoz to neni nejak chranena znacka. Nez nV vysla se svym RTX, tak to nikdo neresil, ale ted samozrejme to nekteri cpou kamkoliv kde se nekde sleduje nejaky druh paprseku. Definice a prislusny linky vcetne dokumentaci tu jsou v postech na zacatku tohohle vlakna. Mozna bych mohl trochu doeditovat prvni stranu o nejaky priklady a dalsi techniky, aby nedochazelo prave k takovym vecem, ale ted nemam cas.hnizdo píše: Takže ne, screenspace raytracing není raytracing, i kdyby to začal tvrdit třeba sám Huang.
Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak znovu...
Všechny ty dokumenty a research papery pojednávají o Screen-space Ray Tracingu.Krteq píše:"Akademik" promluvilHladis píše:Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem.... raytracing jako takovy to samozrejme neni.... Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.
Chceš říct že všichni tihle autoři (několik z nich pracující u NVIDIE) nejsou dost "znalí" a jejich dokumenty publikované pár let před "RTX" marketing buzzwordem se chtěli svézt? To už je ale fakt moc
- Efficient GPU Screen-Space Ray Tracing - Morgan McGuire (NVIDIA) - 2014
- An Adaptive Acceleration Structure for Screen-space Ray Tracing - S. Widmer (NVIDIA) + další - 2015
- Hierarchical multi-layer screen-space ray tracing - University of Erlangen-Nuremberg - 2017
- Generating Real Time Reflections by Ray Tracing Approximate Geometry - JOHAN FREDRIKSSON, ADAM SCOTT - 2016
- DIRT: Deferred Image-based Ray Tracing -
Information Technologies Institute, Centre for Research & Technology Hellas / Department of Informatics, Athens University of Economics & Business - 2016- atd. atd.
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No on je zde problém, že RTX momentálně není "pravý ray tracing" (možná lépe řečeno "klasický"), ale to, co sami v NV nazývají jako "hybrid rendering".rbclass píše:Control sa zobrazuje aj rasterizaciu,nj poctivy RTAche píše: Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery.
Určitě. Většina z nás si troufnu říct zde ani pořádně neví, jak funguje stará dobrá rasterizace a přesto básníme o ray tracingu.Hladis píše:Definice a prislusny linky vcetne dokumentaci tu jsou v postech na zacatku tohohle vlakna. Mozna bych mohl trochu doeditovat prvni stranu o nejaky priklady a dalsi techniky, aby nedochazelo prave k takovym vecem, ale ted nemam cas.
Největší maglajz v tom dělá asi samotné RTX, protože to "hybridní použití" někdy dost naráží na podobnost s něčím jako SSR atp...
Samozřejmě RTX si asi zaslouzí více, než nějaký "screenspace raytraycing", neboť sice není použit na scénu kompletně, ale podle hry (řekněme BF5), která má např. featuru "RTX reflections" má pak na scéně odrazy, které jsou právě mimo screenspace... to samé se stíny atp.
Asi by bylo vhodné zdůraznit, že jádro raytracingu je právě možnost zpracovávat "optické informace" i mimo screenspace, resp. je to ta nejdůležitější věc na něm celém (je to v podstatě co možná nejvěrnější fyzikální simulace)...
A jakoukoliv techniku nemající tuto vlastnost je pak skutečně jen "marketing" nyní nazývat raytracingem.
Nevím, mě tohle ale už přijde, jako kdybychom ti řikali "ne nejez to! tohle je sice Hřib, ale Hřib satan!" a ty "Je to Hřib satan takže je to Hřib a tudíž je to jedlé..."Krteq píše:Tak znovu...Všechny ty dokumenty a research papery pojednávají o Screen-space Ray Tracingu.
- atd. atd.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
sam_217 píše:No on je zde problém, že RTX momentálně není "pravý ray tracing".
Nedela. RTX je marketingovy oznaceni karet a nastroju. RTX samotny klidne akceleruje fullscreen path tracing, tedy RT v plny palbe, kdy nahrazuje rasterizaci uplne, viz. Quake II. RTX je jen soubor nastroju, technik a HW akcelerace. I ten "hybrid rendering" je hybrid proto, ze RT je pouzity jen na casti sceny a zbytek je rasterizace, ale samotny dotycny efekt je RT. Je to jen osekane kvuli narocnosti na vykon. Chova se tak jak se RT chovat dle definice ma, tedy da se to oznacit bez problemu jako ray tracing. U screen space se to jako RT nazvat moc neda, jelikoz to jaksi nereaguje na world space a tim nemuze dosahnout toho, ceho RT z definice dosahovat ma. Proto se to taky jmenuje screen space ze.sam_217 píše: Největší maglajz v tom dělá asi samotné RTX.
No prave hlavni devizou RT je to, ze neemuluje, ale simuluje realne chovani svetla v prostoru. Screen space, atd... tohle samozrejme nedokaze.sam_217 píše: Asi by bylo vhodné zdůraznit, že jádro raytracingu je..........
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PS5 bude mat HW Ray Tracing
https://games.tiscali.cz/tema/oficialne ... ing-334616
https://games.tiscali.cz/tema/oficialne ... ing-334616
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
takže po vánocích 2020 můžeme začít brát Ray Tracing obecně jako součást herní grafiky
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- crashPC
- Mírně pokročilý
- Registrován: 09. dub 2005
- Bydliště: Slaný
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Takže RTX2070 dobudoucna na 1440p asi stačit nebude... To nasere.
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
vypnes RT tiene a stacit bude
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Těžko, tahle přejmenovaná glorifikovaná mainstream karta moc bruteforce nemá. Je pomalejší jak 1080TI a ta u next-gen her z nových 2020+ konzolí bude sotva držet dech, na 1440p nad 60fps to moc nebude.skaven321 píše:vypnes RT tiene a stacit bude
- crashPC
- Mírně pokročilý
- Registrován: 09. dub 2005
- Bydliště: Slaný
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Bez RT by to bylo asi vpohodě, 1080Ti taky bude stačit hodně dlouho pro méně náročné. No, rád bych hrál s RT, a tam je to jasné. To aby 3070 měla výkon 2080Ti...
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
v tom je právě ten fór, fungovat to bude protože to nebude v rukou AMD ale SONY a MS a minimálně SONY nějaký technicný nepodařeniny a vůbec první rok po vydání konzole nedopustí, AMD se jen sveze i v PC, leda by AMD udělalo nějakou HW botu páč na nich bude víceméně jen ta HW stránka, ale to není moc pravděpodobnýSheppix píše:To opravdu čekáte, že AMD raytracing bude fungovat hned po vydání?
EDIT: Je to řečnická otázka
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No, možná ani moc nesveze, se současnejma konzolema se až překvapivě nesvezli a pokud vim tak RT Sony bude jejich vlastní řešení, nebude to to samé RT co AMD chystá pro RDNA2.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
podle mě svezlo, těch problémů s AMD patřičně ubylo proti drívějšímu stavu a celý GCN se drželo déle než by vůbec mělo, kdyby ty konzole neměli tak ten trh vyklidili dříve a žádný slevy by jim nebyli nic platný, možná by AMD už GPU divizi i zabalilo
u toho RT uvidíme, ale já nevěřím že pro SONY udělají zásadně jiný HW než pro MS a pro PC zase jiný, tohle by bylo opravdu velmi kontraproduktivní a vrátilo by nás to zase zpět do dob 360ky, PS3 kde každá platforma z těch tří stežějních vyžadovala úplně jinej přístup od vývojáře hry, kdyť se oba nechali slyšet že u PS4 a XONE bylo prioritou usnadnit práci vývojářům protože více dobře fungujcích her = více peněz pro výrobce konzolí že
u toho RT uvidíme, ale já nevěřím že pro SONY udělají zásadně jiný HW než pro MS a pro PC zase jiný, tohle by bylo opravdu velmi kontraproduktivní a vrátilo by nás to zase zpět do dob 360ky, PS3 kde každá platforma z těch tří stežějních vyžadovala úplně jinej přístup od vývojáře hry, kdyť se oba nechali slyšet že u PS4 a XONE bylo prioritou usnadnit práci vývojářům protože více dobře fungujcích her = více peněz pro výrobce konzolí že
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Naopak, Sony nemá zájem aby jejich hry fungovaly na PC nebo Xboxu. Chtěji aby více lidí kupovalo jejich platformu a pokud možno pouze tu. Vzhledem k tomu že nyní maj lepší jméno a převahu na trhu tomu tak asi bude. RT tam prostě nemá bejt made by AMD, to jest vše co jsem syšel.
- zhor
- Začátečník
- Registrován: 26. čer 2005
- Bydliště: Liberec
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jenze RTX30xx ma zacinat na cca U$1500, tedy nasich s DPH asi 40k a to muze koupit jen blazen kterej navic nevi co s prachama.crashPC píše:...No, rád bych hrál s RT, a tam je to jasné. To aby 3070 měla výkon 2080Ti...
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
SONY má svoje studia který dělají tituly exkluzivně pro jejich platformu(a tím jim zajišťujou převahu na trhu) a nikam jinam se nepodívaj ať už bude Ray Tracing řešen jakkoliDOC_ZENITH píše:Naopak, Sony nemá zájem aby jejich hry fungovaly na PC nebo Xboxu. Chtěji aby více lidí kupovalo jejich platformu a pokud možno pouze tu. Vzhledem k tomu že nyní maj lepší jméno a převahu na trhu tomu tak asi bude. RT tam prostě nemá bejt made by AMD, to jest vše co jsem syšel.
takhle, pokud bude mít SONY svůj RT tak ten RT bude taky jen v těch exkluzivkách a na nějaký rozšiřování RT můžem zapomenout a budoucnost RT to hodně zkomplikuje protože na PC to bude tam kde si to prosadí nV, na konzolích jen na exkluzivkách a možná pár titulech kde to pro SONY dodělaj a celý to bude bordel dokud se vše nesjednotí, jen se to celý o 5+ let posune a zůstanem tam kde jsme
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Žádné RT neni hw kompatibilní. NV má své, AMD bude mít své, Sony své, MS možná to od AMD, kdo ví jak Intel.
DXR je sdružující API na windows přes které se k tomu dá přistupovat, něco jako DX11 a za tim je driver a za tim konkrétní HW. To že Sony má vlastní formu RT moc stav RT na PC neovlivní.
DXR je sdružující API na windows přes které se k tomu dá přistupovat, něco jako DX11 a za tim je driver a za tim konkrétní HW. To že Sony má vlastní formu RT moc stav RT na PC neovlivní.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
standardem se stávají věci s velkým zastoupením na trhu, příkladů je spousta, namátkou Blu-Ray vs HD-DVD nebo nedávnej Freesync vs G-sync
takže ovlivní, kdyby byl RT na PS5, Scarlettu a části PC trhu stejný tak má pro všechny úplně jinej význam než stav co popisuješ že možná nastane
bez urážky, ale SONY, ani Nv a AMD s MS už vůbec nemají silu to sami nějak protlačit takže to zůstane ve stavu podobným jako dneska na dlouhý léta, jen jako marketingovej tahák a budem se přít o to zda je můj trávník ten zelenější a RT jako takovej zůstane zakrnělej ve srovnání s tím co by mohl být
takže ovlivní, kdyby byl RT na PS5, Scarlettu a části PC trhu stejný tak má pro všechny úplně jinej význam než stav co popisuješ že možná nastane
bez urážky, ale SONY, ani Nv a AMD s MS už vůbec nemají silu to sami nějak protlačit takže to zůstane ve stavu podobným jako dneska na dlouhý léta, jen jako marketingovej tahák a budem se přít o to zda je můj trávník ten zelenější a RT jako takovej zůstane zakrnělej ve srovnání s tím co by mohl být
Naposledy upravil(a) ArgCZ dne stř 9. říj 2019, 13:18, celkem upraveno 1 x.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
pozrite si, ako bezne magaziny, tj aj bezni useri beru informaciu o RT v novych konzolach
https://tech.sme.sk/c/22232032/sony-pot ... ml?ref=trz
https://tech.sme.sk/c/22232032/sony-pot ... ml?ref=trz
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279