Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

hnizdo píše: Takže ne, screenspace raytracing není raytracing, i kdyby to začal tvrdit třeba sám Huang.
(Krtkovi posty ignoruju, ani nevim co pise) Je to screen space, jmenuje se to tak, nejmenuje se to jen ray tracing. Nazvy u videi, ze je to ray tracing jsou manipulativni. Screen space uz z toho jak funguje neni klasicky ray tracing, ikdyby se na hlavu vesmir postavil uz z principu na jakym SS funguje. sam_217 to zcela zrejme pochopil a odpoved dostal. Bylo to tu uz reseno, takze nevim proc to tu je znovu. Screen Space pouze sdili nektery veci z RT, ale takovych ruznych hybridnich reseni existuje hromada uz nekolik let a nikdo to nenazyval pouze ray tracingem ze zcela pochopitelnych duvodu. Ma to vlastni nazvy. Cely problem ray tracingu s jeho mnoha technikami je v tom, ze se da pod nej ruzne schovavat kde co, jelikoz to neni nejak chranena znacka. Nez nV vysla se svym RTX, tak to nikdo neresil, ale ted samozrejme to nekteri cpou kamkoliv kde se nekde sleduje nejaky druh paprseku. Definice a prislusny linky vcetne dokumentaci tu jsou v postech na zacatku tohohle vlakna. Mozna bych mohl trochu doeditovat prvni stranu o nejaky priklady a dalsi techniky, aby nedochazelo prave k takovym vecem, ale ted nemam cas.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Tak znovu...
Krteq píše:
Hladis píše:Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem.... raytracing jako takovy to samozrejme neni.... Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.
"Akademik" promluvil

Chceš říct že všichni tihle autoři (několik z nich pracující u NVIDIE) nejsou dost "znalí" a jejich dokumenty publikované pár let před "RTX" marketing buzzwordem se chtěli svézt? To už je ale fakt moc :lol:
Všechny ty dokumenty a research papery pojednávají o Screen-space Ray Tracingu.
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od sam_217 »

rbclass píše:
Ache píše: Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery. :!:
Control sa zobrazuje aj rasterizaciu,nj poctivy RT :)
No on je zde problém, že RTX momentálně není "pravý ray tracing" (možná lépe řečeno "klasický"), ale to, co sami v NV nazývají jako "hybrid rendering".
Hladis píše:Definice a prislusny linky vcetne dokumentaci tu jsou v postech na zacatku tohohle vlakna. Mozna bych mohl trochu doeditovat prvni stranu o nejaky priklady a dalsi techniky, aby nedochazelo prave k takovym vecem, ale ted nemam cas.
Určitě. Většina z nás si troufnu říct zde ani pořádně neví, jak funguje stará dobrá rasterizace a přesto básníme o ray tracingu.
Největší maglajz v tom dělá asi samotné RTX, protože to "hybridní použití" někdy dost naráží na podobnost s něčím jako SSR atp...
Samozřejmě RTX si asi zaslouzí více, než nějaký "screenspace raytraycing", neboť sice není použit na scénu kompletně, ale podle hry (řekněme BF5), která má např. featuru "RTX reflections" má pak na scéně odrazy, které jsou právě mimo screenspace... to samé se stíny atp.
Asi by bylo vhodné zdůraznit, že jádro raytracingu je právě možnost zpracovávat "optické informace" i mimo screenspace, resp. je to ta nejdůležitější věc na něm celém (je to v podstatě co možná nejvěrnější fyzikální simulace)...
A jakoukoliv techniku nemající tuto vlastnost je pak skutečně jen "marketing" nyní nazývat raytracingem.
Krteq píše:Tak znovu...
  • atd. atd.
Všechny ty dokumenty a research papery pojednávají o Screen-space Ray Tracingu.
Nevím, mě tohle ale už přijde, jako kdybychom ti řikali "ne nejez to! tohle je sice Hřib, ale Hřib satan!" a ty "Je to Hřib satan takže je to Hřib a tudíž je to jedlé..."
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

sam_217 píše:No on je zde problém, že RTX momentálně není "pravý ray tracing".
sam_217 píše: Největší maglajz v tom dělá asi samotné RTX.
Nedela. RTX je marketingovy oznaceni karet a nastroju. RTX samotny klidne akceleruje fullscreen path tracing, tedy RT v plny palbe, kdy nahrazuje rasterizaci uplne, viz. Quake II. RTX je jen soubor nastroju, technik a HW akcelerace. I ten "hybrid rendering" je hybrid proto, ze RT je pouzity jen na casti sceny a zbytek je rasterizace, ale samotny dotycny efekt je RT. Je to jen osekane kvuli narocnosti na vykon. Chova se tak jak se RT chovat dle definice ma, tedy da se to oznacit bez problemu jako ray tracing. U screen space se to jako RT nazvat moc neda, jelikoz to jaksi nereaguje na world space a tim nemuze dosahnout toho, ceho RT z definice dosahovat ma. Proto se to taky jmenuje screen space ze.
sam_217 píše: Asi by bylo vhodné zdůraznit, že jádro raytracingu je..........
No prave hlavni devizou RT je to, ze neemuluje, ale simuluje realne chovani svetla v prostoru. Screen space, atd... tohle samozrejme nedokaze.
Obrázek
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

takže po vánocích 2020 můžeme začít brát Ray Tracing obecně jako součást herní grafiky
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od crashPC »

Takže RTX2070 dobudoucna na 1440p asi stačit nebude... To nasere. :-D
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

vypnes RT tiene a stacit bude
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

skaven321 píše:vypnes RT tiene a stacit bude
Těžko, tahle přejmenovaná glorifikovaná mainstream karta moc bruteforce nemá. Je pomalejší jak 1080TI a ta u next-gen her z nových 2020+ konzolí bude sotva držet dech, na 1440p nad 60fps to moc nebude.
crashPC
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 09. dub 2005
Bydliště: Slaný

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od crashPC »

Bez RT by to bylo asi vpohodě, 1080Ti taky bude stačit hodně dlouho pro méně náročné. No, rád bych hrál s RT, a tam je to jasné. To aby 3070 měla výkon 2080Ti...
Lenovo ideapad 16“, Ryzen 5800H (8C/16T) 16GB DDR4 @ 3200MHz, 1TB M.2 SSD
We are not here because we're free, we are here because we're not free...
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

Sheppix píše:To opravdu čekáte, že AMD raytracing bude fungovat hned po vydání? :-D

EDIT: Je to řečnická otázka
v tom je právě ten fór, fungovat to bude protože to nebude v rukou AMD ale SONY a MS a minimálně SONY nějaký technicný nepodařeniny a vůbec první rok po vydání konzole nedopustí, AMD se jen sveze i v PC, leda by AMD udělalo nějakou HW botu páč na nich bude víceméně jen ta HW stránka, ale to není moc pravděpodobný
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

No, možná ani moc nesveze, se současnejma konzolema se až překvapivě nesvezli a pokud vim tak RT Sony bude jejich vlastní řešení, nebude to to samé RT co AMD chystá pro RDNA2.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

podle mě svezlo, těch problémů s AMD patřičně ubylo proti drívějšímu stavu a celý GCN se drželo déle než by vůbec mělo, kdyby ty konzole neměli tak ten trh vyklidili dříve a žádný slevy by jim nebyli nic platný, možná by AMD už GPU divizi i zabalilo

u toho RT uvidíme, ale já nevěřím že pro SONY udělají zásadně jiný HW než pro MS a pro PC zase jiný, tohle by bylo opravdu velmi kontraproduktivní a vrátilo by nás to zase zpět do dob 360ky, PS3 kde každá platforma z těch tří stežějních vyžadovala úplně jinej přístup od vývojáře hry, kdyť se oba nechali slyšet že u PS4 a XONE bylo prioritou usnadnit práci vývojářům protože více dobře fungujcích her = více peněz pro výrobce konzolí že
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Naopak, Sony nemá zájem aby jejich hry fungovaly na PC nebo Xboxu. Chtěji aby více lidí kupovalo jejich platformu a pokud možno pouze tu. Vzhledem k tomu že nyní maj lepší jméno a převahu na trhu tomu tak asi bude. RT tam prostě nemá bejt made by AMD, to jest vše co jsem syšel.
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

crashPC píše:...No, rád bych hrál s RT, a tam je to jasné. To aby 3070 měla výkon 2080Ti...
Jenze RTX30xx ma zacinat na cca U$1500, tedy nasich s DPH asi 40k a to muze koupit jen blazen kterej navic nevi co s prachama.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

DOC_ZENITH píše:Naopak, Sony nemá zájem aby jejich hry fungovaly na PC nebo Xboxu. Chtěji aby více lidí kupovalo jejich platformu a pokud možno pouze tu. Vzhledem k tomu že nyní maj lepší jméno a převahu na trhu tomu tak asi bude. RT tam prostě nemá bejt made by AMD, to jest vše co jsem syšel.
SONY má svoje studia který dělají tituly exkluzivně pro jejich platformu(a tím jim zajišťujou převahu na trhu) a nikam jinam se nepodívaj ať už bude Ray Tracing řešen jakkoli

takhle, pokud bude mít SONY svůj RT tak ten RT bude taky jen v těch exkluzivkách a na nějaký rozšiřování RT můžem zapomenout a budoucnost RT to hodně zkomplikuje protože na PC to bude tam kde si to prosadí nV, na konzolích jen na exkluzivkách a možná pár titulech kde to pro SONY dodělaj a celý to bude bordel dokud se vše nesjednotí, jen se to celý o 5+ let posune a zůstanem tam kde jsme
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Žádné RT neni hw kompatibilní. NV má své, AMD bude mít své, Sony své, MS možná to od AMD, kdo ví jak Intel.

DXR je sdružující API na windows přes které se k tomu dá přistupovat, něco jako DX11 a za tim je driver a za tim konkrétní HW. To že Sony má vlastní formu RT moc stav RT na PC neovlivní.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

standardem se stávají věci s velkým zastoupením na trhu, příkladů je spousta, namátkou Blu-Ray vs HD-DVD nebo nedávnej Freesync vs G-sync

takže ovlivní, kdyby byl RT na PS5, Scarlettu a části PC trhu stejný tak má pro všechny úplně jinej význam než stav co popisuješ že možná nastane

bez urážky, ale SONY, ani Nv a AMD s MS už vůbec nemají silu to sami nějak protlačit takže to zůstane ve stavu podobným jako dneska na dlouhý léta, jen jako marketingovej tahák a budem se přít o to zda je můj trávník ten zelenější a RT jako takovej zůstane zakrnělej ve srovnání s tím co by mohl být
Naposledy upravil(a) ArgCZ dne stř 9. říj 2019, 13:18, celkem upraveno 1 x.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

pozrite si, ako bezne magaziny, tj aj bezni useri beru informaciu o RT v novych konzolach
https://tech.sme.sk/c/22232032/sony-pot ... ml?ref=trz
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“