Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 6. duben 2020, 09:45

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 542 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 28  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 25. září 2019, 13:08 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
hnizdo napsal:
Takže ne, screenspace raytracing není raytracing, i kdyby to začal tvrdit třeba sám Huang.
(Krtkovi posty ignoruju, ani nevim co pise) Je to screen space, jmenuje se to tak, nejmenuje se to jen ray tracing. Nazvy u videi, ze je to ray tracing jsou manipulativni. Screen space uz z toho jak funguje neni klasicky ray tracing, ikdyby se na hlavu vesmir postavil uz z principu na jakym SS funguje. sam_217 to zcela zrejme pochopil a odpoved dostal. Bylo to tu uz reseno, takze nevim proc to tu je znovu. Screen Space pouze sdili nektery veci z RT, ale takovych ruznych hybridnich reseni existuje hromada uz nekolik let a nikdo to nenazyval pouze ray tracingem ze zcela pochopitelnych duvodu. Ma to vlastni nazvy. Cely problem ray tracingu s jeho mnoha technikami je v tom, ze se da pod nej ruzne schovavat kde co, jelikoz to neni nejak chranena znacka. Nez nV vysla se svym RTX, tak to nikdo neresil, ale ted samozrejme to nekteri cpou kamkoliv kde se nekde sleduje nejaky druh paprseku. Definice a prislusny linky vcetne dokumentaci tu jsou v postech na zacatku tohohle vlakna. Mozna bych mohl trochu doeditovat prvni stranu o nejaky priklady a dalsi techniky, aby nedochazelo prave k takovym vecem, ale ted nemam cas.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 25. září 2019, 13:33 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Tak znovu...
Krteq napsal:
Hladis napsal:
Nikdo znaly nenazve screen space raytracingem.... raytracing jako takovy to samozrejme neni.... Doted to nikdo nedelal, ale jak se stal z RT buzzword, tak se na tom nekteri chteji svezt.
"Akademik" promluvil

Chceš říct že všichni tihle autoři (několik z nich pracující u NVIDIE) nejsou dost "znalí" a jejich dokumenty publikované pár let před "RTX" marketing buzzwordem se chtěli svézt? To už je ale fakt moc :lol:

Všechny ty dokumenty a research papery pojednávají o Screen-space Ray Tracingu.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 27. září 2019, 19:21 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 16. březen 2008
Bydliště: Subprostor
Nahoru
rbclass napsal:
Ache napsal:
Při poctivém RT (alá quake II, Control...) se světlo v místnosti bude odrážet stále bez ohledu na úhel kamery. :!:

Control sa zobrazuje aj rasterizaciu,nj poctivy RT :)

No on je zde problém, že RTX momentálně není "pravý ray tracing" (možná lépe řečeno "klasický"), ale to, co sami v NV nazývají jako "hybrid rendering".
Hladis napsal:
Definice a prislusny linky vcetne dokumentaci tu jsou v postech na zacatku tohohle vlakna. Mozna bych mohl trochu doeditovat prvni stranu o nejaky priklady a dalsi techniky, aby nedochazelo prave k takovym vecem, ale ted nemam cas.

Určitě. Většina z nás si troufnu říct zde ani pořádně neví, jak funguje stará dobrá rasterizace a přesto básníme o ray tracingu.
Největší maglajz v tom dělá asi samotné RTX, protože to "hybridní použití" někdy dost naráží na podobnost s něčím jako SSR atp...
Samozřejmě RTX si asi zaslouzí více, než nějaký "screenspace raytraycing", neboť sice není použit na scénu kompletně, ale podle hry (řekněme BF5), která má např. featuru "RTX reflections" má pak na scéně odrazy, které jsou právě mimo screenspace... to samé se stíny atp.
Asi by bylo vhodné zdůraznit, že jádro raytracingu je právě možnost zpracovávat "optické informace" i mimo screenspace, resp. je to ta nejdůležitější věc na něm celém (je to v podstatě co možná nejvěrnější fyzikální simulace)...
A jakoukoliv techniku nemající tuto vlastnost je pak skutečně jen "marketing" nyní nazývat raytracingem.
Krteq napsal:
Tak znovu...
  • atd. atd.
Všechny ty dokumenty a research papery pojednávají o Screen-space Ray Tracingu.

Nevím, mě tohle ale už přijde, jako kdybychom ti řikali "ne nejez to! tohle je sice Hřib, ale Hřib satan!" a ty "Je to Hřib satan takže je to Hřib a tudíž je to jedlé..."

_________________
Intel Core i7 7700K@4.8Ghz (cpu life saving) @ Vlastní delid Noctua NH-D14 // ASUS Z170 PROGAMING // 2x8GB Crucial Ballistix 2400MHz@3000MHz CL16 // MSI GTX 1080 Ti Gaming X // 27" Asus QX2710 PG279Q // Crucial M4 256GB, Samsung F1 320GB, Seagate 7200.11 1TB // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 27. září 2019, 19:49 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
sam_217 napsal:
No on je zde problém, že RTX momentálně není "pravý ray tracing".
sam_217 napsal:
Největší maglajz v tom dělá asi samotné RTX.
Nedela. RTX je marketingovy oznaceni karet a nastroju. RTX samotny klidne akceleruje fullscreen path tracing, tedy RT v plny palbe, kdy nahrazuje rasterizaci uplne, viz. Quake II. RTX je jen soubor nastroju, technik a HW akcelerace. I ten "hybrid rendering" je hybrid proto, ze RT je pouzity jen na casti sceny a zbytek je rasterizace, ale samotny dotycny efekt je RT. Je to jen osekane kvuli narocnosti na vykon. Chova se tak jak se RT chovat dle definice ma, tedy da se to oznacit bez problemu jako ray tracing. U screen space se to jako RT nazvat moc neda, jelikoz to jaksi nereaguje na world space a tim nemuze dosahnout toho, ceho RT z definice dosahovat ma. Proto se to taky jmenuje screen space ze.
sam_217 napsal:
Asi by bylo vhodné zdůraznit, že jádro raytracingu je..........
No prave hlavni devizou RT je to, ze neemuluje, ale simuluje realne chovani svetla v prostoru. Screen space, atd... tohle samozrejme nedokaze.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 1. říjen 2019, 11:10 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Intel docela maká na svém oneAPI



 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 8. říjen 2019, 23:56 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 20. únor 2008
Nahoru
PS5 bude mat HW Ray Tracing
https://games.tiscali.cz/tema/oficialne ... ing-334616


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 07:00 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
takže po vánocích 2020 můžeme začít brát Ray Tracing obecně jako součást herní grafiky

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 07:26 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 09. duben 2005
Bydliště: Slaný
Nahoru
Takže RTX2070 dobudoucna na 1440p asi stačit nebude... To nasere. :-D

_________________
R5 3700X, Scythe Ninja 5, ASUS TUF B450-Pro Gaming, 32GB DDR4 3200MHz@CL14 Crucial Ballistix Sport, Gainward RTX 2070 Super Phantom @ 2055/15600MHz , Transcend MTE220S 1TB. Fractal Design Define C, Be Quiet! Pure Power 11 500W.

We are not here because we're free, we are here because we're not free...
Canon and Nikon people should not get married to each other. How did you let this happen?!


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 07:41 
Začátečník
Začátečník

Založen: 09. září 2014
Nahoru
vypnes RT tiene a stacit bude

_________________
R7 3700X,16GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX, RX 5700XT Sapphire Pulse, ASUS MG279


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 07:53 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
skaven321 napsal:
vypnes RT tiene a stacit bude

Těžko, tahle přejmenovaná glorifikovaná mainstream karta moc bruteforce nemá. Je pomalejší jak 1080TI a ta u next-gen her z nových 2020+ konzolí bude sotva držet dech, na 1440p nad 60fps to moc nebude.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 07:58 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 09. duben 2005
Bydliště: Slaný
Nahoru
Bez RT by to bylo asi vpohodě, 1080Ti taky bude stačit hodně dlouho pro méně náročné. No, rád bych hrál s RT, a tam je to jasné. To aby 3070 měla výkon 2080Ti...

_________________
R5 3700X, Scythe Ninja 5, ASUS TUF B450-Pro Gaming, 32GB DDR4 3200MHz@CL14 Crucial Ballistix Sport, Gainward RTX 2070 Super Phantom @ 2055/15600MHz , Transcend MTE220S 1TB. Fractal Design Define C, Be Quiet! Pure Power 11 500W.

We are not here because we're free, we are here because we're not free...
Canon and Nikon people should not get married to each other. How did you let this happen?!


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 07:59 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
Sheppix napsal:
To opravdu čekáte, že AMD raytracing bude fungovat hned po vydání? :-D

EDIT: Je to řečnická otázka


v tom je právě ten fór, fungovat to bude protože to nebude v rukou AMD ale SONY a MS a minimálně SONY nějaký technicný nepodařeniny a vůbec první rok po vydání konzole nedopustí, AMD se jen sveze i v PC, leda by AMD udělalo nějakou HW botu páč na nich bude víceméně jen ta HW stránka, ale to není moc pravděpodobný

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 08:40 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
No, možná ani moc nesveze, se současnejma konzolema se až překvapivě nesvezli a pokud vim tak RT Sony bude jejich vlastní řešení, nebude to to samé RT co AMD chystá pro RDNA2.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 08:50 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
podle mě svezlo, těch problémů s AMD patřičně ubylo proti drívějšímu stavu a celý GCN se drželo déle než by vůbec mělo, kdyby ty konzole neměli tak ten trh vyklidili dříve a žádný slevy by jim nebyli nic platný, možná by AMD už GPU divizi i zabalilo

u toho RT uvidíme, ale já nevěřím že pro SONY udělají zásadně jiný HW než pro MS a pro PC zase jiný, tohle by bylo opravdu velmi kontraproduktivní a vrátilo by nás to zase zpět do dob 360ky, PS3 kde každá platforma z těch tří stežějních vyžadovala úplně jinej přístup od vývojáře hry, kdyť se oba nechali slyšet že u PS4 a XONE bylo prioritou usnadnit práci vývojářům protože více dobře fungujcích her = více peněz pro výrobce konzolí že

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 09:04 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Naopak, Sony nemá zájem aby jejich hry fungovaly na PC nebo Xboxu. Chtěji aby více lidí kupovalo jejich platformu a pokud možno pouze tu. Vzhledem k tomu že nyní maj lepší jméno a převahu na trhu tomu tak asi bude. RT tam prostě nemá bejt made by AMD, to jest vše co jsem syšel.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 09:08 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 26. červen 2005
Bydliště: Liberec
Nahoru
crashPC napsal:
...No, rád bych hrál s RT, a tam je to jasné. To aby 3070 měla výkon 2080Ti...

Jenze RTX30xx ma zacinat na cca U$1500, tedy nasich s DPH asi 40k a to muze koupit jen blazen kterej navic nevi co s prachama.

_________________
CPU:i7-6700K@4G8+Noctua NH-U12A|MB:Asus Z170M Plus|RAM:Corsair LPX 2x8G 3200|GPU:EVGA 1080SC ACX3|SSD:Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD:Seagate FireCuda 2T|PS:Seasonic SSR-550RM|Case:FD FocusG Mini|Mon:Asus VN279Q@74Hz|


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 09:16 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
DOC_ZENITH napsal:
Naopak, Sony nemá zájem aby jejich hry fungovaly na PC nebo Xboxu. Chtěji aby více lidí kupovalo jejich platformu a pokud možno pouze tu. Vzhledem k tomu že nyní maj lepší jméno a převahu na trhu tomu tak asi bude. RT tam prostě nemá bejt made by AMD, to jest vše co jsem syšel.


SONY má svoje studia který dělají tituly exkluzivně pro jejich platformu(a tím jim zajišťujou převahu na trhu) a nikam jinam se nepodívaj ať už bude Ray Tracing řešen jakkoli

takhle, pokud bude mít SONY svůj RT tak ten RT bude taky jen v těch exkluzivkách a na nějaký rozšiřování RT můžem zapomenout a budoucnost RT to hodně zkomplikuje protože na PC to bude tam kde si to prosadí nV, na konzolích jen na exkluzivkách a možná pár titulech kde to pro SONY dodělaj a celý to bude bordel dokud se vše nesjednotí, jen se to celý o 5+ let posune a zůstanem tam kde jsme

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 09:30 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Žádné RT neni hw kompatibilní. NV má své, AMD bude mít své, Sony své, MS možná to od AMD, kdo ví jak Intel.

DXR je sdružující API na windows přes které se k tomu dá přistupovat, něco jako DX11 a za tim je driver a za tim konkrétní HW. To že Sony má vlastní formu RT moc stav RT na PC neovlivní.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 09:43 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
standardem se stávají věci s velkým zastoupením na trhu, příkladů je spousta, namátkou Blu-Ray vs HD-DVD nebo nedávnej Freesync vs G-sync

takže ovlivní, kdyby byl RT na PS5, Scarlettu a části PC trhu stejný tak má pro všechny úplně jinej význam než stav co popisuješ že možná nastane

bez urážky, ale SONY, ani Nv a AMD s MS už vůbec nemají silu to sami nějak protlačit takže to zůstane ve stavu podobným jako dneska na dlouhý léta, jen jako marketingovej tahák a budem se přít o to zda je můj trávník ten zelenější a RT jako takovej zůstane zakrnělej ve srovnání s tím co by mohl být

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


Naposledy upravil ArgCZ dne st 9. říjen 2019, 12:18, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 9. říjen 2019, 10:51 
Začátečník
Začátečník

Založen: 09. září 2014
Nahoru
pozrite si, ako bezne magaziny, tj aj bezni useri beru informaciu o RT v novych konzolach
https://tech.sme.sk/c/22232032/sony-potvrdila-datum-vydania-konzoly-playstation-5.html?ref=trz

_________________
R7 3700X,16GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX, RX 5700XT Sapphire Pulse, ASUS MG279


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 542 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 28  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: MV, Srandista a 1 anonymní


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.