Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
U BFV se RT necuka, kdyz to normalne nastavis a nepokousis se o nejaky nesmysl jako 4K s RT na Ultra. BFV jsem mel a me se teda necukal. Ted ho nevyzkousim, uz je odinstalovan.
SotTR lidem mrznul obecne bez ohledu na RT, casto kvuli OC nebo kvuli chybe v samotny hre. Mam ho nainstalovany a nic mi s RT nemrzlo. Tedy problemy ktery mas jsou problemy na reseni do hernich threadu a ne do obecniho threadu o RT. Tvuj problem neni obecna problematika funkce RT.
SotTR lidem mrznul obecne bez ohledu na RT, casto kvuli OC nebo kvuli chybe v samotny hre. Mam ho nainstalovany a nic mi s RT nemrzlo. Tedy problemy ktery mas jsou problemy na reseni do hernich threadu a ne do obecniho threadu o RT. Tvuj problem neni obecna problematika funkce RT.
- carda19
- Začátečník
- Registrován: 01. lis 2011
- Bydliště: Dubí u Teplic
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
U Battlefieldu tam ani nic jiného než RT zapnout nebo vypnou jinak hru na ultra mám ale na 1440p monitoru. Jak mi tedy vysvětlíš že bez RT všechno funguje normálně a problémy nastanou když RT zapnu?
CPU: Intel Core i9 9900K, Základní deska: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon, RAM: 4x8GB DDR 4 Kingston HyperX RGB XMP 3200MHz, GPU: MSI GeForce RTX2080 Ti Gaming X Trio 11 GB, Zdroj: EVGA Supernova 750 G3, Disk: ADATA SX8200 Pro 2TB + Seagate FireCuda - 2TB SSHD, Monitor: Dell S2716DG - 27" G-sync, OS: Windows 10 Pro 64bit
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ale je. Je tam polozka "DXR Raytrace Reflections quality" a tam ctyri urovne. Jak rikam, resis problem s nastavenim her a ne s obecnou funkci RT. Tedy tohle mas resit v threadech k tem hram.carda19 píše:U Battlefieldu tam ani nic jiného než RT zapnout nebo vypnou
Promaz OT.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
I na statických obrázcích to není nijak moc vidět, v bitvě to nebude vnímat skoro nikdo a stojí to hodně FPS. Za mě to je zbytečné, ale musí asi vykazovat činnost.
Goldnoob team proud member!
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Právě jsi shrnul dosavadní trend v implementaci hybridního real-time RayTracingu napříč APIsThellwin píše:I na statických obrázcích to není nijak moc vidět, v bitvě to nebude vnímat skoro nikdo a stojí to hodně FPS.
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
tento koment je celkom trefny,celkom ironia ze nvidia s tym prisal a teraz budu vychadzat hry s RT ,kde RT cores budu zbytocneHladis píše:World of Tanks a ray tracing v cestine.
https://www.cnews.cz/ray-tracing-ve-wor ... race-intel
este to bude zaujimave s tym RT
Celkovo ale nie zly napad ako zamestnat stale vacsi pocet flakajucich sa jadier cpu. No a zadarmo !Takže i když nvidia rochodila RT a udělala na to RTX grafiky, tak teď kvůli “hladu” ostatních po RT , vznikne spousty her s RT, pro které ale budou RT jádra k ničemu? Jaký smysl pak grafiky s RT jádry budou mít..?
Tím nechci říct že by mi vývoj her co umí RT přes obecná jádra a DX vadil, jen že by to měli udělat tak, aby to mohlo z RT jednotek těžit, protože jinak potom na co ty RT jednotky budou…
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
To můžeme říct snad o jakémkoli grafickém efektu ve hrách a nikam by se grafika neposouvala. Tohle jsou první malé krůčky.Thellwin píše:I na statických obrázcích to není nijak moc vidět, v bitvě to nebude vnímat skoro nikdo a stojí to hodně FPS. Za mě to je zbytečné, ale musí asi vykazovat činnost.
PS5 | LG OLED CX55
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No Riku je fakt, ze ve WoT ty orezany maly stiny na tancicich opravdu nikoho ze zidle nezvednou. Tam by se spis hodilo GI aby to slo vic videt.
rbclass:
Jak zaseklej gramofon hrajici spatnou pisnicku. Pres CPU je to pomaly a nevim kde je to "zadarmo", kdyz vykon to zere i pri tak omezeny aplikaci vic nez DXR a na Navi to pada jeste vic nez na Turingu. Hry budou dal vychazet predevsim s DXR. S HW akceleraci na GPU je to nekolikanasobne rychlejsi, proto ve WoT jsou ty RT stiny hodne orezany oproti hram s DXR, ktery to zvladnou na celou scenu a ne jen na omezeny pocet tanciku s tim, ze to tankuje vykon jeste vic nez DXR.
rbclass:
Jak zaseklej gramofon hrajici spatnou pisnicku. Pres CPU je to pomaly a nevim kde je to "zadarmo", kdyz vykon to zere i pri tak omezeny aplikaci vic nez DXR a na Navi to pada jeste vic nez na Turingu. Hry budou dal vychazet predevsim s DXR. S HW akceleraci na GPU je to nekolikanasobne rychlejsi, proto ve WoT jsou ty RT stiny hodne orezany oproti hram s DXR, ktery to zvladnou na celou scenu a ne jen na omezeny pocet tanciku s tim, ze to tankuje vykon jeste vic nez DXR.
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Malý stíny nikoho nezvednou, ale je to jen začátek.. v budoucnu chtějí přidat odrazy, nebo GI pomocí RT.
PS5 | LG OLED CX55
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No nevim jak tam chteji jeste narvat GI a odrazy, kdyz ted to sotva zvlada stiny, ktery jsou jeste k tomu docela omezeny. Jedine ze by to udelali pres DXR a pockali na novou gen GPU, kde se ceka vyssi vykon v RT.
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No to jest otázka. Každopádně souhlasím s tím, že na to jako to přináší málo tak to žere moc výkonu.
PS5 | LG OLED CX55
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
I ty vtipalku... zrovna ve WOT jsem pri zaplem RT mel citelne mensi vytizeni CPU nez bez nej.rbclass píše: Celkovo ale nie zly napad ako zamestnat stale vacsi pocet flakajucich sa jadier cpu. No a zadarmo !
cca 20% vs 12%.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tak samozřejmě, jenže vzhledem k tomu na jaké úrovni je grafika ve hrách v současné době, se už asi nedá moc očekávat nějaký zásadní posun nebo skok, spíš jen "nepatrné" krůčky, ovšem na úkor značné ztráty výkonu, bohužel.Riku píše:To můžeme říct snad o jakémkoli grafickém efektu ve hrách a nikam by se grafika neposouvala. Tohle jsou první malé krůčky.
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
to tvrdil v tom citovanom clanku predsahavli píše:I ty vtipalku... zrovna ve WOT jsem pri zaplem RT mel citelne mensi vytizeni CPU nez bez nej.rbclass píše: Celkovo ale nie zly napad ako zamestnat stale vacsi pocet flakajucich sa jadier cpu. No a zadarmo !
cca 20% vs 12%.
Hladis//Uprava od OT.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Coz je vcelku logicky z duvodu, ze CPU nemusi tolik tlacit na rendering do GPU, ktera je zaneprazdnna vypoctem RT stinu.havli píše: I ty vtipalku... zrovna ve WOT jsem pri zaplem RT mel citelne mensi vytizeni CPU nez bez nej. cca 20% vs 12%.
On by ten skok byl vcelku velky, pokud by hry dostaly rovnou full screen path tracing. Jenze to samozrejme z vykonovyho hlediska u AAA her momentalne nejde, takze hry dostavaji jen omezeny pocet a kvalitu RT efektu a ten posun tak neni u dobre udelany hry kulervouci. Kdyz udelam nejakou scenu v statickym prostredi se zapecenyma stinama a aplikaci nejakych prijatelnych dynamickych stinu na vybrany veci, tak pri aplikaci RT stinu ten rozdil bude sice nekde videt, ale nikoho to na zadek neposadi. Kazdopadne grafika se uz nejaky cas posouva malymi kroky, ale kdyz se hry srovnaji s hrami par let zpet, tak ten rozdil maly neni. S RT to bude podobny.HafanPetr píše: Tak samozřejmě, jenže vzhledem k tomu na jaké úrovni je grafika ve hrách v současné době, se už asi nedá moc očekávat nějaký zásadní posun nebo skok, spíš jen "nepatrné" krůčky, ovšem na úkor značné ztráty výkonu, bohužel.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Call of Duty: Modern Warfare RTX/Raytracing PC Analysis
https://www.overclock3d.net/reviews/sof ... analysis/3
https://www.overclock3d.net/reviews/sof ... analysis/3
- zhor
- Začátečník
- Registrován: 26. čer 2005
- Bydliště: Liberec
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Me teda prijde ze s tim RT je to skoro stejny, dokonce bez nej se mi to mistama zda subjektivne i lepsi. Je to zatim bida s tim raytracingem, na to kolik zere vykonu.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No lepsi to opravdu neni ani subjektivne, skoro stejny uz vubec, jelikoz ty stiny bez RT maji zjevny chyby proti realite. Rozdil RT on/off neni kulervouci, ale je tam zretelny, hlavne v dynamicke scenerii. Vykon to zere ok, aby to bylo 60+fps i na levnych kartach.
Hladis// Promaz OT.
Hladis// Promaz OT.
- Riku
- Začátečník
- Registrován: 01. zář 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tady mi ten RT přijde stejně neviditelnej jako v tom WOT
PS5 | LG OLED CX55