Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

U BFV se RT necuka, kdyz to normalne nastavis a nepokousis se o nejaky nesmysl jako 4K s RT na Ultra. BFV jsem mel a me se teda necukal. Ted ho nevyzkousim, uz je odinstalovan.
SotTR lidem mrznul obecne bez ohledu na RT, casto kvuli OC nebo kvuli chybe v samotny hre. Mam ho nainstalovany a nic mi s RT nemrzlo. Tedy problemy ktery mas jsou problemy na reseni do hernich threadu a ne do obecniho threadu o RT. Tvuj problem neni obecna problematika funkce RT.
Obrázek
carda19
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2011
Bydliště: Dubí u Teplic

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od carda19 »

U Battlefieldu tam ani nic jiného než RT zapnout nebo vypnou jinak hru na ultra mám ale na 1440p monitoru. Jak mi tedy vysvětlíš že bez RT všechno funguje normálně a problémy nastanou když RT zapnu?
CPU: Intel Core i9 9900K, Základní deska: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon, RAM: 4x8GB DDR 4 Kingston HyperX RGB XMP 3200MHz, GPU: MSI GeForce RTX2080 Ti Gaming X Trio 11 GB, Zdroj: EVGA Supernova 750 G3, Disk: ADATA SX8200 Pro 2TB + Seagate FireCuda - 2TB SSHD, Monitor: Dell S2716DG - 27" G-sync, OS: Windows 10 Pro 64bit
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

carda19 píše:U Battlefieldu tam ani nic jiného než RT zapnout nebo vypnou
Ale je. Je tam polozka "DXR Raytrace Reflections quality" a tam ctyri urovne. Jak rikam, resis problem s nastavenim her a ne s obecnou funkci RT. Tedy tohle mas resit v threadech k tem hram.

Promaz OT.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Obrázek
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Thellwin »

I na statických obrázcích to není nijak moc vidět, v bitvě to nebude vnímat skoro nikdo a stojí to hodně FPS. Za mě to je zbytečné, ale musí asi vykazovat činnost.
Goldnoob team proud member!
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Thellwin píše:I na statických obrázcích to není nijak moc vidět, v bitvě to nebude vnímat skoro nikdo a stojí to hodně FPS.
Právě jsi shrnul dosavadní trend v implementaci hybridního real-time RayTracingu napříč APIs :)
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Hladis píše:World of Tanks a ray tracing v cestine.
https://www.cnews.cz/ray-tracing-ve-wor ... race-intel
tento koment je celkom trefny,celkom ironia ze nvidia s tym prisal a teraz budu vychadzat hry s RT ,kde RT cores budu zbytocne

este to bude zaujimave s tym RT
Takže i když nvidia rochodila RT a udělala na to RTX grafiky, tak teď kvůli “hladu” ostatních po RT , vznikne spousty her s RT, pro které ale budou RT jádra k ničemu? Jaký smysl pak grafiky s RT jádry budou mít..?

Tím nechci říct že by mi vývoj her co umí RT přes obecná jádra a DX vadil, jen že by to měli udělat tak, aby to mohlo z RT jednotek těžit, protože jinak potom na co ty RT jednotky budou…
Celkovo ale nie zly napad ako zamestnat stale vacsi pocet flakajucich sa jadier cpu. No a zadarmo !
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

Thellwin píše:I na statických obrázcích to není nijak moc vidět, v bitvě to nebude vnímat skoro nikdo a stojí to hodně FPS. Za mě to je zbytečné, ale musí asi vykazovat činnost.
To můžeme říct snad o jakémkoli grafickém efektu ve hrách a nikam by se grafika neposouvala. Tohle jsou první malé krůčky.
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

No Riku je fakt, ze ve WoT ty orezany maly stiny na tancicich opravdu nikoho ze zidle nezvednou. Tam by se spis hodilo GI aby to slo vic videt.

rbclass:
Jak zaseklej gramofon hrajici spatnou pisnicku. Pres CPU je to pomaly a nevim kde je to "zadarmo", kdyz vykon to zere i pri tak omezeny aplikaci vic nez DXR a na Navi to pada jeste vic nez na Turingu. :roll: Hry budou dal vychazet predevsim s DXR. S HW akceleraci na GPU je to nekolikanasobne rychlejsi, proto ve WoT jsou ty RT stiny hodne orezany oproti hram s DXR, ktery to zvladnou na celou scenu a ne jen na omezeny pocet tanciku s tim, ze to tankuje vykon jeste vic nez DXR.
Obrázek
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

Malý stíny nikoho nezvednou, ale je to jen začátek.. v budoucnu chtějí přidat odrazy, nebo GI pomocí RT.
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

No nevim jak tam chteji jeste narvat GI a odrazy, kdyz ted to sotva zvlada stiny, ktery jsou jeste k tomu docela omezeny. Jedine ze by to udelali pres DXR a pockali na novou gen GPU, kde se ceka vyssi vykon v RT.
Obrázek
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

No to jest otázka. Každopádně souhlasím s tím, že na to jako to přináší málo tak to žere moc výkonu.
PS5 | LG OLED CX55
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

rbclass píše: Celkovo ale nie zly napad ako zamestnat stale vacsi pocet flakajucich sa jadier cpu. No a zadarmo !
I ty vtipalku... zrovna ve WOT jsem pri zaplem RT mel citelne mensi vytizeni CPU nez bez nej. :P
cca 20% vs 12%.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HafanPetr »

Riku píše:To můžeme říct snad o jakémkoli grafickém efektu ve hrách a nikam by se grafika neposouvala. Tohle jsou první malé krůčky.
Tak samozřejmě, jenže vzhledem k tomu na jaké úrovni je grafika ve hrách v současné době, se už asi nedá moc očekávat nějaký zásadní posun nebo skok, spíš jen "nepatrné" krůčky, ovšem na úkor značné ztráty výkonu, bohužel.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

havli píše:
rbclass píše: Celkovo ale nie zly napad ako zamestnat stale vacsi pocet flakajucich sa jadier cpu. No a zadarmo !
I ty vtipalku... zrovna ve WOT jsem pri zaplem RT mel citelne mensi vytizeni CPU nez bez nej. :P
cca 20% vs 12%.
to tvrdil v tom citovanom clanku predsa


Hladis//Uprava od OT.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

havli píše: I ty vtipalku... zrovna ve WOT jsem pri zaplem RT mel citelne mensi vytizeni CPU nez bez nej. :P cca 20% vs 12%.
Coz je vcelku logicky z duvodu, ze CPU nemusi tolik tlacit na rendering do GPU, ktera je zaneprazdnna vypoctem RT stinu.
HafanPetr píše: Tak samozřejmě, jenže vzhledem k tomu na jaké úrovni je grafika ve hrách v současné době, se už asi nedá moc očekávat nějaký zásadní posun nebo skok, spíš jen "nepatrné" krůčky, ovšem na úkor značné ztráty výkonu, bohužel.
On by ten skok byl vcelku velky, pokud by hry dostaly rovnou full screen path tracing. Jenze to samozrejme z vykonovyho hlediska u AAA her momentalne nejde, takze hry dostavaji jen omezeny pocet a kvalitu RT efektu a ten posun tak neni u dobre udelany hry kulervouci. Kdyz udelam nejakou scenu v statickym prostredi se zapecenyma stinama a aplikaci nejakych prijatelnych dynamickych stinu na vybrany veci, tak pri aplikaci RT stinu ten rozdil bude sice nekde videt, ale nikoho to na zadek neposadi. Kazdopadne grafika se uz nejaky cas posouva malymi kroky, ale kdyz se hry srovnaji s hrami par let zpet, tak ten rozdil maly neni. S RT to bude podobny.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Call of Duty: Modern Warfare RTX/Raytracing PC Analysis
https://www.overclock3d.net/reviews/sof ... analysis/3
Obrázek
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od zhor »

Me teda prijde ze s tim RT je to skoro stejny, dokonce bez nej se mi to mistama zda subjektivne i lepsi. Je to zatim bida s tim raytracingem, na to kolik zere vykonu.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

No lepsi to opravdu neni ani subjektivne, skoro stejny uz vubec, jelikoz ty stiny bez RT maji zjevny chyby proti realite. Rozdil RT on/off neni kulervouci, ale je tam zretelny, hlavne v dynamicke scenerii. Vykon to zere ok, aby to bylo 60+fps i na levnych kartach.


Hladis// Promaz OT.
Obrázek
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

Tady mi ten RT přijde stejně neviditelnej jako v tom WOT
PS5 | LG OLED CX55
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“