Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Thellwin píše:Reálně není šance během hry si toho v podstatě všimnout, to max. opravdu jenom při kochání se u benchmarku kde se člověk snaží ty rozdíly cíleně hledat.
No ve hre samotny to videt moc neni, protoze hrac vetsinu casu v zapalu boje kouka na tanky z vetsi vzdalenosti a casto pres miridla. RT stiny jsou aplikovany jen na "zivy" tanky, takze cely ten efekt prichazi vcelku vnivec, kdyz cely okoli ma standartni stiny a fps to zere brutalne. Ve hre se taky nedeje nejaka sofistikovana hra svetla a stinu, takze to vubec nijak nevynikne. Ten benchmark se snazi ty rozdily cilene se zoomem na detaily ukazat a hlavne pri pohybu jde videt rozdil kvuli blbnuti (zvlneni, ditherig, pop up...) standartnich stinu. Taky je zajimavy, ze pri RT je CPU vytizeny mene nez s RT, jak myslim i nekde poznamenaval Dexterav. Duvod je, ze GPU nepozaduje od CPU tolik dat, kdyz ma co delat se zpracovanim RT, takze CPU toho ma naopak na praci min. No tudy cesta moc nevede.
Obrázek
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Crytek "Neon Noir" RayTracing Demo volně dostupné jako benchmark

CryEngine Marketplace - Neon Noir Ray Tracing Benchmark
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Vyzaduje to u nich na webu registraci... takze neni volne dostupny.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Crytek zminil, ze behem pristiho roku pribyde podpora DX12/Vulkan, takze by nasledne vysledky mohly byt lepsi pro AMD karty.
Obrázek
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

turing paradny vykon :) :thumbsup:
co som pozeral videa tak 1080ti trochu slabsia ako 2070


1080ti
https://www.youtube.com/watch?v=3ibWSwIhXGk
2070
https://www.youtube.com/watch?v=nXdDOKm1Nxg
2060super
https://www.youtube.com/watch?v=7sXkiijA8j0
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Meli by ty karty pretaktovat, hrozne vysledky :)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Computer Base k uvolnenemu Noir:
https://www.computerbase.de/2019-11/cry ... cing-ultra

a jejich mereni RT v novym COD: Modern Warfare 2019:
https://www.computerbase.de/2019-10/cod ... re-test/2/

Digital Foundry: Neon Noir: Crytek's Software Ray Tracing! How Does It Work? How Well Does It Run?
https://www.youtube.com/watch?v=efOR92n9mms
Obrázek
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Takze dle DF se v crytek demu pouziva maximalne osekany RT pouze na odrazy v zrcadlech a cistych oknech a to pouze v bezprostredni blizkosti kamery. Vzdalenejsi odrazy a GI jdou vzdy pres conetracing. Drsne povrchy nejen nemaji RT ale dokonce ani SSAO. Odrazy odrazu jsou cubemapy. Slozitejsi objekty jako ty nabojnice dramaticky snizuji vykon. Cone tracing je nevhodny pro pohybujici se objekty.
Jestli neni jednodussi to vzit proste hybridnim fullscene RT jako v BFV...
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Psal jsem o tom nejaky mesic zpet https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... 5#p9543585 DF to rozborem jen potvrdili. Ty chvalozpevy o "Vega56 ve 4k", vzaly tyhle testy taky za sve, protoze AMD v tomhle demicku uplne propadlo. S DXR akceleraci by Turing odskocil jeste dal. Cely to demo lze podle me chapat jako marketingovy pritazeni pozornosti ke Cryteku, ktery na tom neni moc dobre. Proto i schvalne vytahli Vegu a ze to jede i bez dedikovaneho HW (vykonostni vysledky ale nezverejnili), coz rychle nabralo velkou popularitu na netu. Proste se svezli na RT vlne a mluvilo se o nich. Job done. Cely to jejich reseni je od zacatku velky kockopes a otazka je, jak by to melo vypadat v komplexni hre. Kazdopadne muze se jim podarit skloubit vicero technik a dojit k nejakymu kompromisnimu reseni, ktere predevede posun ve vizualu s mensim dopadem na vykon, ale je tam dost technickych omezeni a narocnost stejne bude vysoka.
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Btw - tohle demo jde spustit i na HD 5870... samozrejme ne s pouzitelnou plynulosti.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Quake II RTX dostal novy update 1.2 https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... -2-update/
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DF: Quake 2 RTX Upgraded: v1.2 Adds New Ray Tracing Features, Dynamic Res + More!
https://www.youtube.com/watch?v=CnYtathGvdw
Obrázek
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Pokud nekdo chce vyzkouset Ray tracing reshade, tak tady ma moznost.je potreba nainstalovat posledni reshade a pak tam nakopirovat RTGI shader a pak to zapnout ve hre.Funguje to ve vsech hrach.
https://uloz.to/file/5yiZHgevZ2K5/rtgi-rar
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Neni to zadny "ray tracing reshade", je to starsi screen space mod. Kolikrat to tu jeste bude. :roll:
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

No aspoň sem to zkusil... a přesně, díky tomu že to je jen Screen Space (na rozdíl od RTX her - viz Metro nebo quake) tak stačí malý pohyb kamery a:
https://abload.de/img/gta5_fakert1m8k9z.jpg
https://abload.de/img/gta5_fakert2bykfx.jpg

V pohybu je to pak ještě horší a je to opravdu jen kravina na nějaký "vylepšený" screenshoty... a samozřejmě s vysokým propadem výkonu
originál výkon:
https://abload.de/img/gta5_fakert_off1dktt.jpg (a to je ta hra CPU limited i v QHD)

Za mě: S Raytracingem to má společného akorát ten název a propad výkonu :P Jinak je to jen další zbytečný reshade filtr obrazu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Vypada to dobre a hodi se to na starsi hry kde je dost vykonu.Zkousel jsem to i ve witcherovi3 a vypada to uplne uzasne.Jen si to clovek musi upravit pac to default nastaveni je blby.
Mass effect1
https://www.youtube.com/watch?v=411ktgHxJL4


Hladis//Promaz OT.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Tady je test v zaklinacovi 3.Nastavte si 4k kvalitu jinak to bude mazanice.Neni to vubec spatny :P
https://www.youtube.com/watch?v=37lPnB93qFQ
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

War Thunder 1.95 přidává "RayTraced Global Illumination" pod DX11
This spring at the NVIDIA GeForce RTX Launch Event at Gamescom 2018 conference we presented our own vision of scalable global illumination for large scenes, Ray Traced Global Illumination, compatible with DirectX 11. We are already successfully using this technology for our other projects, such as Cuisine Royale and Enlisted. In the upcoming update, Ray Traced Global Illumination will appear in War Thunder at low and medium graphic settings for any GPUs with DirectX 11 support!...

...Our Ray Traced Global Illumination technology provides natural, photorealistic illumination in the entire game world for every battle, automatically adjusting to the time of day and weather set by the mission conditions. Such illumination dynamically responds to in-game events - moving vehicles, tracks appearing on the ground, the movement of leaves and grass, explosions and the destruction of objects, creating naturalistic shades, sky illumination and reflective illumination.

The realism of the picture has grown, but the load on the gaming hardware has not changed. Is it possible? Yes! You will not notice significant changes in system performance either on PC or on consoles. As the update is released, only “medium” and “low” quality settings will be available. High quality settings for global illumination are expected next year.
WarThunder.com - Better Graphics for the “Northern Wind” Update!
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“