Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od killerek »

Pokud v AMD nejak vymysleli zatazeni SP do zpracovani RT, tak je mozne, ze ten vykon poskoci. Jak Doc zminil, tak v GPGPU jim vykon celkem sedel a ten herni moc ne. HW scheduler take nemaji spatny i prepinani kontextu. Musime holt počkat na uvedeni a nejake poradne rozbory zmen v architekture.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

vůbec nevím proč se tu řeší porovnání XSX s RT výkonem Turingu, to je naprosto irelevantní, i kdyby nedosahoval ani výkonu RTX 2080Ti tak se ten výkon tak jako tak zužitkuje mnohem lépe, je tam jedna konfigurace, není tam žádnej tlak na to ukázat že osel co se nejvíc otřásá má taky nejvíc raytracingu
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

as čím by si asi tak chcel, konzola, nekonzola porovnávať ten výkon?
aj tak bude/je 90% obrazu "klasika" takže zase veľké presúvanie tam asik nebude
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

nebude? Zkus si na bobcatu s RX 470 podtaktovanou o 15% zahrát to stejný jako na konzoli abys nasimuloval PS4 Pro, hodně štěstí.

já se ti snažím říct že se tam s výkonem nakládá jinak a porovnávat teoretickej výkon není nijak vypovídajcí.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

O tom ty konzole jsou. Optimalizuješ pro jeden HW set, jeden OS. Zbavíš se režie dalších high level vrstev z PC atd.

Tím chci říct že ty GigaRays/sec hausnumera pro konzole nic neznamenají, tam si pojedou vlastní optimalizaci... ale zajímalo by mě jestli se něco z toho přenese i do PC světa.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

killerek píše:Pokud v AMD nejak vymysleli zatazeni SP do zpracovani RT, tak je mozne, ze ten vykon poskoci. Jak Doc zminil, tak v GPGPU jim vykon celkem sedel a ten herni moc ne. HW scheduler take nemaji spatny i prepinani kontextu. Musime holt počkat na uvedeni a nejake poradne rozbory zmen v architekture.
"Without hardware acceleration, this work could have been done in the shaders, but would have consumed over 13 TFLOPs alone," says Andrew Goossen. "For the Series X, this work is offloaded onto dedicated hardware and the shader can continue to run in parallel with full performance. In other words, Series X can effectively tap the equivalent of well over 25 TFLOPs of performance while ray tracing."
pokud je to čistá RDNA2 a nejde o nějaký custom hardware který bude jen v nové konzoli. Na druhou stranu pokud je TLAS prováděný na shaderech, tak asi úplně performance free ten raytracing nebude :wink:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

To nebude nikdy :roll:
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

Krteq píše:To nebude nikdy :roll:
no že už tady lítaj závěry o tom jak bude AMD řešení lepší, použitelnější, atd. ( dosaď si sám ) :roll:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Tady někdo nějaké takové závěry dělá?
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

ArgCZ píše:nebude? Zkus si na bobcatu s RX 470 podtaktovanou o 15% zahrát to stejný jako na konzoli abys nasimuloval PS4 Pro, hodně štěstí.

já se ti snažím říct že se tam s výkonem nakládá jinak a porovnávat teoretickej výkon není nijak vypovídajcí.
lenže to neni o hrubom výkone ale o optimalizácii a to sú 2 odlišné veci
mno popravde tých trhaných FHD/30fps tam mať budeš tak ako aj na dnešných konzolách často :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

na FHD 30FPS PS4 Pro ani XBONE X necílí, máš v tom zmatek :P

a ano jsou to odlišné věci dokud nejsi jen konzumentem výslednýho obsahu, potom ti to velice rychle splyne do jednoho.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

to je tiež pravda :)

p.s. jo ciela na HD/45fps :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

del42sa píše: no že už tady lítaj závěry o tom jak bude AMD řešení lepší
RDNA neni moc RT friendly, dostava na drzku rozdilem tridy v RT i bez berlicky HW akcelerace Turingu (viz. Noir demo), takze bych byl skepticky k tomu, ze by RDNA2 najednou byl nejaky megadrtic. AMD na poli RT vesmes leta letouci nevyvinulo jakoukoliv smysluplnou cinnost a ty marketingove prekrouceny reci, ze vlastne oni s MS vytvorili DXR update 1.1, to je taky dobry joke, jelikoz pri vydani pred mesici ho propagovala nV a MS, AMD k tomu mlcelo jak hrob. Asi chteli nV marketingove pomoci a nechali nV propagovat jejich vlastni dilo. :mrgreen: To se zase rozjizdi hypevlacek, takze:
DOC_ZENITH píše:Počkejme si na praxi ano.
Obrázek
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

myslíš tu marketingovou smršť kdy na pár těch největších webech o HW vyšel párřádkovej text v podobě newsky a pod žádnou z nich není víc než pár commentů? Na těch menších nebo nedejbože českých jsem ani na googlu na "nVidia dxr update 1.1" nedostal žádný relevatní výsledky, o nějakým marketingu tu nemůže být řeč, vypadá to spíš že nVidia vydala na svých stránkách nějaký info a pár webů který to sledujou z toho udělalo newsku bez větší odezvy. Tak to alespoň vypadá pro člověka co ho RT vyloženě nerajcuje a nevyhledává články o tom... ani to nepostřehl.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:AMD na poli RT vesmes leta letouci nevyvinulo jakoukoliv smysluplnou cinnost a ty marketingove prekrouceny reci, ze vlastne oni s MS vytvorili DXR update 1.1, to je taky dobry joke, jelikoz pri vydani pred mesici ho propagovala nV a MS, AMD k tomu mlcelo jak hrob.
Huh, už zase tenhle vyvrácený nonsense? :roll:

AMD, Imagination, Intel, nVidia + pár dalších. Tihle všichni spolupracovali s MS na DXR API, ať se ti líbí nebo ne.
GDC 2018 - Microsoft announced their new adventures into DXR at GDC 2018, with DirectX Raytracing being the DX12-based standard for Raytracing with AMD and NVIDIA both throwing their support behind DXR.
TweakTown - Microsoft looks to the future with DirectX Raytracing (DXR)
Hexus - AMD and Nvidia working closely with Microsoft on DXR API


A ano, na DXR 1.1 subsetu dělalo s MS převážně AMD, jelikož je to defakto port implementace features z XBox Series X a PS5 konzolí. Žádnej "marketingovej žvást".

BTW, stejná parta IHVs spolupracovala na implementaci Ray Tracingu do Vulkan API
Obrázek
Timmah!
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. kvě 2010
Bydliště: Bojnice Slovakia

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Timmah! »

del42sa píše:
Krteq píše:To nebude nikdy :roll:
no že už tady lítaj závěry o tom jak bude AMD řešení lepší, použitelnější, atd. ( dosaď si sám ) :roll:

Lebo s oblubou pravidelne stuDDujeme literaturu faktu :-D takze uz mame vsetci jasno
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5

NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Kdyby měl někdo zájem o "marketingový žvásty" :lol: ... prezentace DXR 1.1 od MS a AMD
  • The New Features and Unprecedented Opportunities of DirectX 12 – Jianye Lu
  • The New Standard for Next Gen Games – NVIDIA
  • DXR Tier 1.1: Adding Functionalities and Efficiency – Jianye Lu
  • DXR Tier 1.1 Running on AMD RDNA 2 Hardware – Dave Oldcorn (AMD)
  • Reinventing the geometry pipeline: Mesh Shaders in DirectX 12 – Shawn Hargreaves
  • Advanced Mesh Shaders – Martin Fuller
  • DirectX 12 Sampler Feedback – Claire Andrews
  • PIX on Windows – Austin Kinross
  • HLSL Compiler – Michael Dougherty
MS - DirectX Developer Day Schedule

Samotný livestream začíná dnes v 6 odpo CET -> Mixer - DirectX Developer Day
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Riku »

trochu lepší kvalita
https://youtu.be/eqXeM4712ps
vypadá to jak 20fps :D
PS5 | LG OLED CX55
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“