Já jsem pro měření výkonu grafických karet tentokrát nevyužil žádného z přednastavených profilů hry, ale vytvořil jsem si profil vlastní (viz obrázek).
Jako mě ty fpska byly taky podezřelý. Ale když sem se na to podíval pořádně tak jsem taky zjistil, že se šetřilo. Spousta nastavení je jen na MEDIUM, defakto se jedná o takový mix mezi original a Favor Quality. Na ultra tam má akorát Model Quality a Anisotropic filtr (který tam ale rozhodně ani na ultra není 16x).
Je to měřené ještě před vydáním patche, akorát to Alze trvalo, nežli ten článek vydala (byl dokončen v neděli).
Nastavení hry je dle doporučení Digital Foundry, krom vynuceného aníza x16 v ovladačích. Z technických důvodů nic v ovladačích zásadně nevynucuji (časem na to totiž zapomenu a nastávají problémy u přeinstalace ovladačů). Nicméně výkon s vynucením AFx16 je zhruba o necelá 2% nižší.
Problémy s hrou jinak nebyly prakticky žádné (vždy krom prvního spuštění po výměně karty). Snad jen problém s ovladači 451.77. Po jejich náhradě 451.98 bylo vše OK. Ta hra asi bude náchylná na konfiguraci HW (jinak na netu nechápu tu kritiku).
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit. GPUreport.cz
Každopádně je to custom nastavení. Proč ne, ale hodnotit podle toho nároky hry na VRAM? si tam měl dát aspoň graf vlivu toho detailu, když už děláš "rozbory". Na ultra to jistě sežere i více než 8GB VRAM.
Proč tam není GTX 1080Ti ? Jako chápu, že už se neprodává, ale pořád je to relevantní a dost rozšířená karta, snad všechny zahraniční testy, které jsem procházel jí zahrnují, je to zajímavé srovnání jak si stojí X let stará karta proti soudobé konkurneci ...
@Ache: Dělám rozbory výkonu, nikoliv nastavení! Od toho jsou tu jiní (proto jsem vzal nastavení podle GF, kde je to pěkně rozebráno). Testováno je tedy v nastavení, o kterém si myslím, že ho bude využívat naprostá většina hráčů. Pochybuji, že si tam někdo dá například CLOUDS na ULTRA.
@Thellwin: Chybí tam dokonce i RTX 2080 SUPER. Důvod je prostý, tyhle karty prostě nedorazily
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit. GPUreport.cz
webwalker píše: Pochybuji, že si tam někdo dá například CLOUDS na ULTRA.
O tom pochybuji taky, ale já mluvím o texturách, ne o mracích ... naopak u nich bude minimum lidí, co bude dávat LOW/medium, když mají 8 GB kartu (což už dneska je standard). Z toho odstavce to zní tak, že prostě hra si vezme jen 6GB a konec. Chápu, že to je test porovnání výkonu grafik, proto mě test nároků hry na paměť trochu nedává smysl. (textury medium fakt dávají smysl jen na 4 GB kartě, jinak na fps vliv nemají)
Tak na FPS textury vliv mají i u grafických pamětí s 8 GB. Celkem malý 105/103 FPS ale je tam. Bohužel, vizuální stránka s texturami na ULTRA prakticky nikam neposkočí. Místo 6GB si to pak vezme 6.6 GB VRAM
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit. GPUreport.cz
webwalker píše: Místo 6GB si to pak vezme 6.6 GB VRAM
Hmm... sem to teď zkusil (sem to dal k ledu, moc mě ta hra nebaví - taková slabší ubisoftovina) a fakt že jo... oni to nějak patchli? Přísahal bych, že když sem to zkoušel poprvé, tak tam bylo 7.5-7,8 GB na ultra (takže prostě na doraz), nyní vidím 6,2 GB na ultra.
...tohle strašně sralo na těch rozborech - člověk se s tim mrcasil a samotnou hru si ani neužil (zabitej veškerej čas, aby článek byl co nejdřív), hledal kdejaký pixel co se změní jaký to má vliv... a bum po vydání článku patch a půlka věcí jinak. Sem měl dělat radši letsplaye.
v podste to beží jeden deň tak druhý tak, také niečo som už dávno nevidel
včera pekne naparádu žiadne lagy ani trhanica
dneska lag fest, prepady na 30 fps presne na tom istom mieste, proste posledný save
hra sa rozhodla že včera jej stačilo 9GB ram a dneska proste trebalo akolo 14GB
super optimalizácia ako z knihy
ako nerobiť port z konzoly
inak je to ITX i7 8700k, 16GB ram, 2060s
niežeby sa na veľkom chovala inak , len tam proste môže zhltnúť 11GB vram a 32GB ram takže tak
A to se ten problém týká jen někoho? PC restartuji zřídka kdy a nic takového jsem nezažil, pohybuji se na cca 50-60fps furt. RAM a VRAM full, ale s PC se dá normálně pracovat.
Tenhle port je jeden z nejodfláknutějkších za poslední dobu, testy ukázaly že přetěžuje PCI-E, protože se milostiví ani neuráčili předělat memory management na klasické PC 2 segmenty a ta hra si myslí že jede na konzoli a bere RAM a Vram jako jednu fyzickou paměť a vůbec se nestará v které z nich má zrovna textury a díky tomu funguje dost náladově, prostě odfláknutej port.
Odfláknutý port, který běží naprosto v pohodě už od verze 0 Je mi fuk co si ta hra odkud bere, když běží ok. Nevím proč to někomu jede na nic, možná to jsou ty rock stable OC sestavy jinak si nedokážu vysvětlit, že má někdo propad ke 30fps, to není normální.
ak je podľa teba dobrý port čo na 2080ti v FHD dáva avg 90fps tak ok
ked všetko ostatné okolo ide 2x toľko
takisto tie opravy robia len tak zdlhej chvíle
logika nepustí no
Mě to jede taky ok, rozhodně nic nepadá. Akorát mě teď překvapila zátěž té VRAM - najednou to nejede na doraz a stutter 0%. Takže ano měl sem pravdu - stutterovalo to kvůli přetékání VRAM v té první verzi kdy to žralo 7,5-7,8 GB. Akorát neodpovídají fpska kvalita obrazu, tahle hra mě ve FHD běží tak, jak jiné hry v QHD, přitom graficky to žádný zázrak není. Na QHD (DSR) bych musel řezat detaily - což není úplně PC Master Race friendly.
Ja mam dohrany hlavni pribeh, ted jsem rozehral DLC a za celou dobu to jednou crashnulo. Akorat dnes se mi asi stahl nejaky patch, ktery vratil vsecho nastaveni na default, jak grafiku, tak ovladani. To sice nastve, ale jinak bez problemu.
AMD RYZEN 7 5800X3D / Be quiet! DARK ROCK PRO 4 / ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO / 4x8GB G.SKILL TridentZ Neo 3600MHz CL16 / Sapphire PULSE Radeon RX 7800 XT 16G / ADATA XPG GAMMIX S11 Pro M.2-1TB / OCZ ARC 100-120GB / Transcend SSD370S-256GB / Corsair RM650 / Corsair 460X RGB
Vrácení nastavení na default neni nic, spíš je naprd, že instalace nových ovladačů na tomhle pitomém enginu způsobí, že se znovu kompilují ty shadery (Detroit to samý -tyhle konzolistický porty mě už fakt ***).
Celkem by mě zajímalo, zda jsou ty shadery kompilovaný ve finále ve stejné přesnosti pro AMD i NVidia... přeci jen, když záleží i na driveru, jak můžeme věřit, že zase třeba AMD něco nešidí (podezřele to sedne NAVI).
Kdysi u takového GTA 3 se také lišila kvalita textur podle použité grafiky (převádělo to při prvním spuštěný textury u PS2 formátu - paletized textury na PC - 16bit/32bit/komprimovaný - podle schopností grafiky). Tady snadno můžou nastavit něco ve stylu "if AMD then half precision".