Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od AllowedCry »

Spíš nerozumím nastavení AF a není to zdaleka jen tahle hra, skoro každá ho má nějakým způsobem ojebaný a přitom to má zásadní vliv na kvalitu obrazu a naprosto minimální dopad na výkon. Samozřejmě mám global 16x high, ale i tak.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

Zrejme o tom rozhoduju tupci ;)
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Tak on to má asi každý nastavený na 16x global, kromě recenzentů. :-D Přitom samo AMD i Nvidia to doporučují. Proč se to ojebává nechápu, i ty topinkovače mají v sobě normální grafický karty AMD a dnešním kartám nijak AF výkon neubírá (zvláště když se jede v režimu quality a ne High quality). Je tuna jiných věcí co žere výkon, ale AF?
V téhle hře ani nefunguje - low/ultra quality - ta samá mazanice.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
usc
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. říj 2009

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od usc »

R9 5950X - Crosshair VIII Hero Wifi - Trident Z Neo 32GB GTZN - 3080 FTW Ultra 10GB - SB ZxR
970 Pro 512GB - 980 Pro 1TB - 640GB Caviar Blue - Ironwolf 4T - Exos 7E8 8T - Exos 16X 16T
Evolv X + 3 x NF-A14 PWM Chromax - Kraken x72 + 3 x NF-A12 PWM - Thor 850W
38GN950 - 2 x u2410 - Alloy Elite RGB - G502 Hero - Z906 - G Pro X Wireless
= OLED C9 + K63 Wireless Gaming Lapboard + G502 Lightspeed =
Flow X13 + MX Anywhere 3
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od dexterav »

tak padať to prestalo od 1.01
zato tie leaky :roll:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od marek16 »

S novým patchem už mi to nepadlo za tři hodiny (předtím do jedné), takže už to snad opravili... a pak jsem to dohrál :)
Quis custodiet ipsos custodes?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

2070s vs 1080TI vs 5700XT.
1080TI se dari v benchmarku, ale ve hre celkem vyrazne propada
https://www.youtube.com/watch?v=A8T_ZDRijWs&t=
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC)

Příspěvek od spajdr »

Patch 1.05

This patch addresses additional crashes, as well as a couple of community-reported bugs such as
Aloy’s hair not displaying correctly when playing with the game running above 30 FPS,
controller rumble toggle and adds the option to display black side bars in cinematics when playing in ultrawide resolutions.
We are continuing to investigate open issues and will update you when we have more news available.


Known Issues
Some players are experiencing an out of memory error during the game optimization process.
Some players are experiencing graphical settings issues, such as Anisotropic Filtering or HDR not working correctly.
Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.


Crash Fixes

Fixed a crash in NetPresenceManager that some players experienced when entering the game or the benchmark from the main menu
Fixed a crash where the Steam SDK could crash on initialization when the game executable was started directly from installation folder rather than through Steam
Fixed a crash which would occur if the player pressed ‘Stop’ in Steam immediately after pressing ‘Play’
Fixed a startup crash when using Avast antivirus
Fixed a crash that could occur when VRAM was about to be oversubscribed

Graphical Improvements

Fixed an issue with Aloy’s hair not displaying correctly when the game is running above 30 FPS
Shader animations (e.g. hologram locks on doors, GAIA in cinematics, etc.) are no longer locked to 30 FPS, but running at unlocked framerate
Fixed an issue with flickering textures in main quest “A Gift from the Past”
Fixed an issue with flickering snow assets
Fixed an issue with flickering paintings in Song’s Edge
Fixed graphical corruption issues that only occurred on specific GPUs
Fixed an issue where the game would open in windowed mode instead of fullscreen when the player is using another window when booting the game
Fixed an issue where the game would not run in the correct resolution when switching from windowed to fullscreen
Added an option to turn off “blurry sidebars” in ultrawide resolutions and display black sidebars instead

Other Improvements

Allow players to still boot the game even if the version of windows used is detected to be too low to run the game at a stable condition
Added an option to turn off controller vibration/rumble
Fixed an issue in the storing of the ‘permission to track data’ attribute of the player profile (subsequently re-asking for said permission)
Fixed an issue where the opening cutscene music would not play if the player quits out and immediately begins a new game
Fixed an issue where inverting mouse controls also affected dialog tree choice input
mlrs
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. kvě 2006
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC)

Příspěvek od mlrs »

Tak mi to s tou 1.05 jede celkem v pohode (na me uz lehce vousate 1060) - nastavilo si to na me sestave medium na vse a benchmark dal AVG 57fps a min 42fps s cimz muzu zit - zatim to ani jednou nespadlo :)
Ryzen 5 5600 + Wraith Prism RGB, RTX 3070 EAGLE 8G, ASUS PRIME X470-PRO, Patriot Viper 4 32GB DDR4 3000Mhz, 2,25TB SSD, 1TB HDD, Seasonic Focus GX 650, Xigmatek Asgard, Dell U3023E
PC2: Intel NUC 11 Performance Lite, Core i5-1135G7, Iris Xe, 32GB RAM DDR4 3200MHz, 1TB Samsung 970 EVO PLUS + Xbox Series X
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od dexterav »

tak ten bench si myslím je dosť náročný a mal som v tom meste aj najhoršie FPS v hre
imho prekonal som rekord v spotrebe ram , cca 27GB presne 26667MB :mrgreen:
podľa mňa to robí tá optimalizácia, ked som to pozeral začala na 10GB cca a skončila na 24GB
nakoniec to ani nevyzerá že treba nejak extremne ram , ide to aj na 8GB
nakoniec možno tú ram používa iba ako ramdisk :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
mlrs
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. kvě 2006
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od mlrs »

mi to jede slusne - jeste ze mam 32GB RAM :lol:
Ryzen 5 5600 + Wraith Prism RGB, RTX 3070 EAGLE 8G, ASUS PRIME X470-PRO, Patriot Viper 4 32GB DDR4 3000Mhz, 2,25TB SSD, 1TB HDD, Seasonic Focus GX 650, Xigmatek Asgard, Dell U3023E
PC2: Intel NUC 11 Performance Lite, Core i5-1135G7, Iris Xe, 32GB RAM DDR4 3200MHz, 1TB Samsung 970 EVO PLUS + Xbox Series X
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od spajdr »

Hlavně je to testováno ještě s původní verzi hry, mezitím vyšlo několik patchů, co ten výkon aspoň z části opravil.
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od rbclass »

mlrs píše:mi to jede slusne - jeste ze mam 32GB RAM :lol:
bludy..hra mi zrala v priemere 12GB bez patchu

najviac naplni ram ten optimalizacny proces..tipujem ze aj 64GB by bolo plne..
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od spajdr »

Horizon Zero Dawn Update 1.06 (PC) - 13 October 2020

Crash Fixes

Fixed a streaming compute shader crash
Fixed a crash on startup related to file paths with non-ANSI characters

Graphical Improvements

Fixed an issue where characters would noticeably warp between cuts during a specific cutscene in main quest “The Point of the Spear”
Fixed an issue where box graphics would flash during the final cinematic of the game
Fixed an issue in HDR where the UI could get overlapped by a black scene
Fixed an issue where turning on the Adaptive FPS option gave lower performance results than setting similar results manually

Gameplay Improvements

Aloy forward walking direction – Aloy now walks directly towards the direction the camera is facing when you press forward, rather than at a slight angle

Other Improvements

Executable details – Properties of the executable now also displays the current version

https://store.steampowered.com/app/1151 ... e_Edition/
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od dexterav »

btw ironia , po nahodení 3090 nestúpa spotreba VRAM cez 8GB :mrgreen:
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od spajdr »

Patch 1.08

Known Issues

Some players are experiencing graphical settings issues, such as HDR not working correctly.
Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.
We're aware of and continue to investigate issues that are not yet solved on both the player-compiled lists byu/EvilMonkeySlayerandu/Rampage572– thank you!

Patch Notes
Crash Fixes

Fixed an audio crash when using mono audio devices
Fixed a crash that could happen in certain circumstances on 5.1 audio devices
Fixed a crash in NetPresenceManager
Fixed multiple crashes that could occur during Shader optimization
Fixed a crash in PlacementMeshUpdateJob that occurred on machines with more than 16 cores
Fixed a start-up crash for CPUs that do not support AVX instructions

Audio Improvements

Potential fix for dialogue sounding metallicy and blown out for some users

Performance Improvements

Improved VRAM budgeting which should help prevent VRAM-related instability and improve general performance and reduce micro-stutters
Improved Clouds performance on high and ultra settings
Improved swap-chain buffering to allow for smoother frame-pacing

Graphical Improvements

Fixed clouds looking pixelated in certain windowed resolutions
Added FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening functionality to Graphics Settings
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

A to je 1440p, že?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Jo jen 1440P.Zkousel jsem to nekolikrat a pokazdy je to stejny.Navic nikdy behem asi 5-6 testu ani jeden zaskub/stuttering :) Hra bezi neuveritelne plynule.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: Horizon Zero Dawn (PC) - Technická stránka hry

Příspěvek od Riku »

Dost smutný, že hra z PS4 ve 1440p potřebuje tolik VRAM :lol:
PS5 | LG OLED CX55
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“