Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Na střední je to doslova primitiví (jako v původní mafii po patchi na easy), to neni závod, ale jen projížďka trabantem po venkově. :-D

V tomhle s Vávrou lze souhlasit - původní závod byl opravdu zážitek... u kterého jsem i já málem rozsekal klávesnici a párkrát praštil i do monitoru (jo, starý poctivý CRT si nechalo občas něco líbit) :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Václav Sedlář
Žlutá karta Bazar
Žlutá karta Bazar
Registrován: 01. dub 2006
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Václav Sedlář »

Hmm, tak mi to nedalo a dal jsem si teď ve staré mafii závod na obtížnost Extrémní a povedlo se napoprvé: https://ctrlv.cz/bDwb.

Zas tak složité to nebylo. Ale pamatuji si, že když jsem to hrál v době kdy Mafia vyšla, tak to bylo o nervy...Teď mi to složité moc nepřipadá...
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Baneshee »

Ono je taky velkej rozdíl, jestli jsi to původně hrál v neopatchované verzi nebo ne. Po patchi to v původní Mafii nebyl takovej hardcore, jako v 1.0
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Ona celkově ve své době ta mafia byla dost hardcore - žádný ruční save, minimum života. A ještě to bylo náročný na HW, takže to ani nejelo plynule. Závod už byla jen taková bonusovka. :lol:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
niemand
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. čer 2009
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od niemand »

Já ten původní závod hrál a ani tenkrát mi nepřišel tak extrémně náročný, jak každý píše. Asi to samé, jako mise s vrtulníčkem u GTA Vice City, na to taky plno lidí pičovalo :mrgreen:

Nebo chápu to dobře, že ta "původní hardcore" verze byla ta, kde se nemohla vybrat obtížnost na začátku závodu?
Intel Core i7-9700K + Be quiet! Dark Rock Advanced; MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC; MSI GTX Gigabyte RTX 3080 Aorus Master 10G; Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4 2666MHz; Crucial M4 128GB; Crucial BX100 1TB; Samsung 860 EVO 1TB; Kingston A400 240GB; Be quiet! Dark Power Pro 10 750W; 49" Samsung C49RG90; Asus GX1000; Valve Index; HyperX Alloy Elite; Cougar Conquer; Creative Sound Blaster ZX; Logitech Z623; Audio-Technica ATH-T500 + Antlion Audio ModMic 4.0
shipo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. pro 2007

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od shipo »

Sobo píše:Nicmene kritizoval i absolutni kokotiny, ktere realne ani nikoho nezajimaji, treba jak funguje zavolani policie od civilistu. Ze NPC muselo dobehnout k nejake ohlasovne a podobne - o takove capine kecal aspon tak 5 minut. Proc jako? Koho to kurva zajima a na co to ma vlastne vliv? Co jsem videl v remaku, tak kdyz autem ohrozis civilistu, hodi nejakou hlasku a utece, nacez ti po nekolika sekundach naskoci policejni hlaseni. Neprijde mi to nijak odlisne a na gameplay to ma nulovy vliv. Ale Vavra si musi najit kazdou pikacovinu, to je prece fer...
Simulace hlídkujícího policisty běžícího k nejbližšímu telefonu, má obrovský vliv na hratelnost. Kokotové leností dali do roku 1930 všem civilistům mobily, a vždy se spustí otravné pátrání. Také skript se staveništěm nevyšel v NFSMW 2005 na 100% (policisté se občas vyhnuli nástraze, záleželo na skillu hráče).
Sobo píše: Kristova noho... Vavra (tedy povolanim neco jako spisovatel) dela od oka technicky rozbor hry, na ktere nikdy nedelal ani vterinu, a o ktere vi totalni kulovy. Kdyz k tomu jeste neumi naprogramovat "ani hovno", tak to je vskutku odbornik na slovo vzaty... Hele, ja se o tom bavil doslova s tim nejpovolanejsim clovekem, takze ti muzu rict, ze tam nic takoveho zapekane neni - reflexe i GI jsou plne dynamicke a budou v pohode fungovat v jakoukoliv denni dobu.
Ne, zatím to není plně dynamické, reflexe se chovají jako zapečené cubemapy + sreenspace odrazy. Ve skle skle se neodráží postavy a jiné dynamické objekty. Snad časem dodělají RayTracing.
Sobo píše: Nicmene kdyby chteli, tak engine dynamicky TOD v pohode zvladne. Ve hre je staticky, protoze to cti puvodni hru, aby se zachovala atmosfera misi. Kdyz treba jdete se Salvatorem vykradat ten sejf, tak by bylo asi divne, kdyby pri tom najednou vysvitlo slunce, ze? Proc neni v jizde, nevim. Logicky to asi nebyla priorita, protoze by to potrebovalo nejake odladovani, tradicne se nestiha (uz to bylo odlozene ze srpna), a vubec resit to jenom kvuli jizdy...
Lze nastavit čas s nulovým posunem, dynamické nasvětlení minimalizuje nahrávací obrazovky. Staticky to tam je asi kvůli masivním skriptům (+ možná ty reflexní cubemapy). V originálu šel parník projít reálně bez vystřílení půlky lodě. První půlku remaku ještě respektovali původní hru, a pak to podělali akčností. :wink: 8/10
Frostys
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2006

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Frostys »

shipo píše: Simulace hlídkujícího policisty běžícího k nejbližšímu telefonu, má obrovský vliv na hratelnost. Kokotové leností dali do roku 1930 všem civilistům mobily, a vždy se spustí otravné pátrání. Také skript se staveništěm nevyšel v NFSMW 2005 na 100% (policisté se občas vyhnuli nástraze, záleželo na skillu hráče).
Souhlasím, ty staveniště skripty byly dost trapné. A hlášení zločinu byla taky pěkná kokotina. Podobně jako v RDR2.
CPU i7-9700k + MasterLiquid Lite 240
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Raikkonen »

Ache - sice chyběl ruční save, ale hra se automaticky ukládala při checkpointech, takže mimo pár rozsáhlých prostor (třeba přístav nebo při přejíždění města) nebyl větší problém.

niemand - ano, v původní verzi nebyl žádný výběr obtížnosti, to přišlo až později s patchem.
Ta obtížnost vrtulníčku ve Vice City byla IMHO dána hlavně tím, že to bylo zezačátku hry, takže drtivá většina hráčů se setkala s vrtulníkem poprvé, neměli natrénováno a teprve zjišťovali ovládání (vilu s helipadem jste získali až o několik misí později a nalézt vrtulník na prvním ostrově šlo už jen asi na 2 ukrytých místech). Měli tu misi dát do druhé poloviny hry a bylo by po problémech.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Raikkonen píše:niemand - ano, v původní verzi nebyl žádný výběr obtížnosti, to přišlo až později s patchem.
Ta obtížnost vrtulníčku ve Vice City byla IMHO dána hlavně tím, že to bylo zezačátku hry, takže drtivá většina hráčů se setkala s vrtulníkem poprvé, neměli natrénováno a teprve zjišťovali ovládání (vilu s helipadem jste získali až o několik misí později a nalézt vrtulník na prvním ostrově šlo už jen asi na 2 ukrytých místech). Měli tu misi dát do druhé poloviny hry a bylo by po problémech.
Přesně, tohle byl první případ, kdy se v té hře setkáš s vrtulníkem a v defaultu ještě s naprd namapovaným ovladáním klávesnice. Jinak ta mise je jednoduchá.

To mě hned i napadá Wrong Side of the Tracks s GTA:SA. Všude je s toho nějaké meme, přitom tahle mise mě nikdy nedělala potíže a je potřeba fakt jen sledovat vlak. :-D GTA SA sem také už hrál několikrát, a nebýt youtubu, tak ani nevím, že se jedná o "těžkou" misi. Jsou tam o dost víc debilnější mise.

V původní MAFII také byl průser s parťáky a to je také plus i mínus nové mafie - jedou na god mode. Tím se sice vyřešil jejich problém (dost chcípali třeba v garáži s předávkou chlastu), ale už to zase není ono. Původní zážitek byl opepřen na nadávky na AI. :lol:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Raikkonen »

To hlídání parťáků taky kolikrát bylo na hlavu, že stačila chvíle nepozornosti a vyběhli si k hromadě nepřátel.

Ta mise z GTASA jak je na youtube, tak se mi nějak nezdá, není tam taky snížená obtížnost nějakým patchem? Vždyť vlastně i zde se musel zapínat framelimiter, jinak se zpomalovala/zrychlovala hra/postavy/doprava a některé mise by pak byly moc lehké, jiné zase nehratelně těžké. Já to hrál ve verzi 1.0, kam totiž šly dát mody na grafiku a co si vzpomínám, tak ten vlak jezdil mnohem rychleji (že se ho dalo jen tak tak držet) a Smoke mířil dost blbě, takže i při nejlepší snaze se ta mise dala vyhrát až kus za tunelem v krajině a spíš mi to vycházelo až těsně před koncem (železniční most do LV).
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od mouldy »

Dostal jsem se zatím zhruba do poloviny příběhu a teda... na mě ta hra až tolik nefunguje. Hraju to na nejtěžší a simulaci.

Grafika ujde, ale ani náhodou bych neřekl, že je lepší jak ve starém GTA5, které je i míň náročné. Samotné město je naprosto prázdné, jen jako kulisa pozadí.

Původní Mafii jsem vůbec nehrál, takže příběh neznám. Ten tady teda nějak funguje... Ale hratelnost, takový stále stejný, hloupý, nudný shit. Ani mi to nepřipadá nějak těžký, často uplně stačí udělat něco, s čím hra nepočítá. Rozběhnout se jinam, než kam míří spawnutý blob nepřátel a je hotovo. Se znovu hratelností vůbec nepočítám.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od HafanPetr »

Ještě se vrátím k tomu rozhovoru s Vávrou, mně třeba zaujalo když mluvil o postavě Sáry, která v původní Mafii byla v podstatě taková naivní hodná ženuška, která celou dobu neměla ani tušení co je její manžel zač, zatímco v remake o tom věděla moc dobře a přitom se chovala jak "jeptiška", což je podle něj nereálné. Takhle, já si myslím že tyhle věci prostě před maželkou dlouhodobě neututláš :lol: Je jen otázka času kdy to praskne a kdy se to dozví (byť nepřímo). Ale samozřejmě z jejího pohledu vždy budeš ten hodný, který jde proti těm zlým, hlavně že se dokážeš finančně postarat o rodinu a o děti a dál už to většina ženskejch moc neřeší. Spíš se to snaží tutlat před svými dětmi, což chápu :wink:
Naposledy upravil(a) HafanPetr dne pát 2. říj 2020, 14:03, celkem upraveno 1 x.
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Raikkonen »

mouldy - V podstatě říkáš to samé co Vávra, když kritizoval, že se hratelnost sklouzla do generické koridorové střílečky s malou znovuhratelností.

HafanPetr - Musíš si to zasadit do dobového kontextu, tehdy fakt ještě emancipace nefrčela, ženy byly v domácnosti a pracoval jen muž (nebo mu v práci pomáhaly, ale samostatně pracovala málokterá). Tohle se změnilo až 2.sv. válkou, kde se už spousta žen do domácnosti nevrátila (zatímco po 1.sv. ano), ale ještě to mělo velké dozvuky v 50.letech. Sice ženy mafiánů nejspíš tušily, co se děje, ale asi se to snažily vytěsnit, nepřipouštět si to a nejspíš jim muži nesvěřovali, koho právě zbili, oloupili, zavraždili.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Na DF je rozborka konzolových verzí:
https://www.youtube.com/watch?v=xXxl0G-tw_0

-nasvícení je realtime, žádné předpečené mapy pane Vávra. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Sobo »

shipo píše:Simulace hlídkujícího policisty běžícího k nejbližšímu telefonu, má obrovský vliv na hratelnost. Kokotové leností dali do roku 1930 všem civilistům mobily, a vždy se spustí otravné pátrání.
Jiste, nahlaseni od pochuzkare naprosto zasadne ovlivnuje hratelnost. Tak urcite... Nestalo se mi ani jednou, ze by to melo nejaky realny vliv, protoze nez policie neco udela, tak uz jsem davno o nekolik bloku dal. Stejne to bylo v puvodne hre, pesaci nikdy nebyly problem, to az policejni auta. Evidentne hrajeme jinou hru.
shipo píše:Ne, zatím to není plně dynamické, reflexe se chovají jako zapečené cubemapy + sreenspace odrazy. Ve skle skle se neodráží postavy a jiné dynamické objekty. Snad časem dodělají RayTracing.
Ty cubemapy postupne konverguji a aktualizuji se. Funguje to bez problemu s ruznym TOD a nic neni zapecene. Odrazy dynamickych objektu jako treba postav jsou schvalne vypnute z duvodu performance, ale umi je to taky. Raytracing samozrejme pouzivaji uz ted - vtip je v tom, ze drtiva vetsina reflexi neni zrcadlo, ale dle povrchu se ruzne zkresluji, cili vubec nepotrebujes per pixel presnost, ale bohate postaci aproximace. Z toho duvodu kdyby meli pouzit nvidia RTX, bylo by to asi 4x pomalejsi a rozdil bys v realu nepoznal, takze tak. :)
shipo píše:V originálu šel parník projít reálně bez vystřílení půlky lodě. První půlku remaku ještě respektovali původní hru, a pak to podělali akčností.
A proto to taky bylo tak nudne. To mam jako fakt vystrelit jednu ranu, sebehnout dve paluby ke clunu a konec? Kdyz uz mam fajny combat system, tak si chcu taky trochu zastrilet. :) Navic mi dava smysl, ze pri takove vrazde pri projevu se veskera ochranka okamzite scrambluje a zaujmou vsechny klicove body te lode.

---------------------------------


Tak jsem si po dohrani remaku na classic obtiznost schvalne znovu rozehral puvodni Mafii (neopatchovanou "hardcore" verzi) - abych nemel nejaky 10 roku stary pokriveny sentiment, ale cerstve zazitky. A uprimne jsem se zhrozil, jak spatny ten original je...

[spoilery ze zacatku obou her]
Intro (rozhovor mezi Tommym a Normanem): Zamysleme se nad tim, jak v te chvili vypada situace pro Toma. Je rok 1938, Salieriho rodina Toma vidi jako zradce a dela vsechno proto, aby ho (a pripadne jeho biologickou rodinu) zabili. Cili Tom je na uteku, je strhany, unaveny, je na nej poradany brutalni manhunt, je v primem ohrozeni zivota, kdy pozdeji Normanovi sam prizna, ze uz nevidi jinou moznost (nez je spoluprace s policii) jak z toho vyvaznout nazivu. Tudiz dynamika mezi temito dvema postavami je naprosto jasna - Norman je na koni. Kdyz se mu cokoliv nebude libit, proste se zvedne a odejde -> Tommy eventualne (a nejspis dost brzy) chcipne. Na druhou stranu Tommy musi s detektivem spolupracovat, musi pristoupit na jeho podminky, nemuze si nijak vyskakovat, nemuze si vybirat co a jak.
Remake tuhle situaci zpracovava vyborne, presne vysvetluje jak spatne na tom Tommy je, a ze mu a jeho rodine jde opravdu o zivot v realnem case. Je zahnany do kouta, kdy uz de facto v zoufalosti kontaktuje Normana v posledni nadeji, ze mu vymenou za svedectvi pomuze.

No a jak tuhle situaci uchopil nas uzasny klenot od Vavry? Tommy si tam suverenne nakraci, do detailu vymydlenej v peknym kvadru a predstoupi pred Normana ve stylu: "Nazdaar, detektive. Mel bych pro vas nabidku k obchodu. Ale tohle je ponekud zvlastni obchod, vyhodnej jak pro vas, tak pro me". Ale uplne nejhorsi je ten prednes, kdy Tom ma doslova smugface a v podstate to vypada, ze on je panem situace a Norman muze byt rad, ze je ochotny vlastne neco rict. Brasko, tobe jde doslova o kejhak, zadny dalsi alternativy uz nejsou a pred tebou sedi jediny clovek, ktery muze potencialne zachranit zivot tobe a tvoji manzelce s dcerkou. A co udelas? Budes na nej flexovat a vtipkovat, ze mas nejakej supr dupr obchod, ktery proste bude muset prijmout? Ale on nemusi, vubec nemusi, proste se nasere, odejde, a ty ses mrtvej.
Ta dynamika postav mezi Tomem a Normanem je v originale uplne obracene a vubec to nefunguje. Nikdo, komu by regurelne slo o zivot a de facto prosi detektiva o zachranu, by se nevyjadroval takovym stylem, to je uplna kokotina. Fakt 10/10 writing...

Nabidka, krera se neodmita
Remake: Priznavam, ze nejsem uplne fanousek tech roadbloku, ktere nepratelska vozidla automaticky neprekonaji. Taky je zvlastni, ze po vas jde alespon tak 5 aut - opravdu by je tam Morello dostal tak rychle? Je tady evidentne kladeny duraz na vice akce, s cimz obecne nemam problem, protoze combat system je bozi a zdaleka nejlepsi ze vsech Mafii (to vlastne i trojka), nicmene tady v tehle misi mi to proste nesedi a preferoval bych klasickou cestu, ovsem s urcitym vylepsenim viz. dole.
Original: Padouchum jsem ujel asi za 30 sekund a nemusel jsem se moc snazit. Auto narozdil od remaku neni vubec pretacive, takze se ridi velice jednoduse, problem je akorat prudke brzdeni z opravdu vysoke rychlosti, jenze tam se jen tak nedostanete. Ten komornejsi styl mise mi vyhovuje vice, ale zase je blby, ze jim ujedu za par sekund a pak uz je to jenom dojed z A do B a nic vic - proste nuda. Takze idealne bych tady videl kompromis obou her - ne az tak divoky zapad jako v remaku, ale trosku vetsi challenge nez v puvodni hre.

Uprchlik
Remake: Nemam nic moc co vytknout, designove je to udelane docela pekne, pokud nejste lampy a utikate poradne, nebudete mit zadny vetsi problem. Jizdy v taxiku jsou sviznejsi (neni jich tolik a netahnou se tak) a s NPC Tom vede rozhovory o ruznych vecech, takze to krasne plyne.
Original: Nevim, proc nestacili tri pasazeri - skoro jsem si pripadal, ze fakt v tom taxiku snad budu jezdit celou realnou sichtu. Mezi Tomem a pasazery neprobiha prakticky zadna interakce (jenom hodi hlasku, kdyz neco poserete), takze vam to cele prijde neskutecne dlouhe, nudne, proste se to vlece (uplne zbytecne). Pri uteku mi vadila totalni nahodilost nepratelske strelby. Neni tam nic co vymyslet - proste drzite W a utikate. Problem je, ze nekdy vas nepritel ani netrefi, ale jindy vam za stejnych 50 metru nasazi dva headshoty a ubere 70 zdravi - a vy s tim vubec nic neudelate, proste to ridi generator nahodnych cisel. Co me ale opravdu vytocilo byla situace asi uprostred uteku, kde se v jednom komplexu muzete vydat bud doleva nebo doprava. Zadna sipka tam neni, takze jsem se rozhodl jit vlevo - ouvej, tak to je spatna cesta, kamarade -> slepa ulicka -> smrt. A jak jsem to jako mel asi vedet, ktera z tech dvou cest je slepa? Nijak, level designer je proste idiot, kterej asi rad trolli lidi nebo co... Na to si jako v playtestu nikdo nestezoval, nebo co tam delali? Takze kombinace tehle dvou veci z tehle mise udelala peknou sracku, protoze tohle jsou veci, nad kteryma nemate kontrolu. Musel jsem to opakovat asi 4x.

Molotov party:
Remake: Salieri Tomovi nabidne pujcku, aby si dal dokupy auto, protoze to je jeho zivnost. Tom ale odmita a sam navrhne, ze se chce pomstit. Don souhlasi a zaroven to bere jako test. Salieriho bar posunuli o dva bloky, takze k Morellovi nejedete 100x stejnou cestou pres tunel a Giulianiho most, nybrz vrchem pres China town. Paulie docela pekne popisuje praci mafie a aktualni situaci ve meste. Na misi Tomovi aktivne pomaha - zabavi hlidace a pomuze pri potycce s gorilama. Potom to cele popise Salierimu, na zaklade cehoz je pak Tom prijat do rodiny.
Original: Salieri Toma automaticky prijme do rodiny, a to i pres to, ze se to Frankovi nezda, proste jenom "rozhodl jsem se, ze to s tebou zkusim, Tome". Zacne rovnou vykladat o rodine a nezmini se, ze vernost je pro nej klicova vlastnost. Mise na zniceni aut se nedela na popud Toma, ale Salieri to proste chce. Prijde mi trochu zvlastni, ze by to Salieri sam od sebe navrhl jen tak, protoze random taxikar mel dostat po drzce. Pri jizde na misto Paulie nerekne ani slovo, vubec nic, coz nedava smysl vzhledem k tomu, ze jede na misi s novackem, o kterem nic nevi. Zaroven se ho Tom na nic nezepta... Na miste Pulie akorat rekne, co bys mel delat, ale jinak zustane sedet v aute. Tohle opet vubec nedava smysl, protoze potom Salierimu v baru rika, jakej je Tom borec a jak to tam cele rozbil. Tak urcite...

Bezna rutina:
Remake: Prvni dve zastavky jsou na jinych mistech ve meste, kam dojedete driv. Navic Tom / Paulie / Sam mezi sebou prohodi nejake dialogy, takze ma mise mnohem lepsi flow a neposubi tak nudne jako v originalu. Krom toho pri prvni zastavce jdete s Pauliem a Samem dovnitr, kde vybirate vypalne od pekare. Muzete tam na stole najit upominku od banky, ze pokud jim nezaplati dluhy, v podstate pujde do exekuce, coz vam na nalade zrovna neprida. V samotnem motelu se da pouzit ten cheese, kdy hned znicite zlute auto, aby s nim ten capek pozdeji nemohl ujet, akorat misto do kol musite strilet do nadrze (nevyhoda je, ze tim zalarmujete vsechny v motelu, takze uz nemate moment prekvapeni). Motel je vzdusnejsi, prostornejsi, ma to i balkon, ale celkovy layout je podobny. Pri pronasledovani "zlutaka" je to trochu zmenene - pridali jeste dalsi dve auta s padouchama, aby to bylo akcnejsi. Tohle moc nechapu a nevim, odkud se vlastne vzali - ciste nahodou zrovna prijizdeli do motelu nebo jak? I na PC a classic obtiznost je tam autoaim na auta - proste musite strilet, dokud se nerozbije, mate nekonecno munice. Manualni mireni sice funguje, ale jenom z dalky, protoe autoaim se od urcite vzdalenosti deaktivuje. Holt to muselo vyjit i na konzole, neda se nic delat.
Original: Cesta k zastavkam trva dele, nejsou tam prakticky zadne dialogy (krome "tady to je, zastav"). Nikam nejdete, celou dobu az k motelu jenom sedite v aute a cekate. Totalne nudna zalezitost, kde se snecim tempem vlecete po zbytecne dlouhych cestach a vubec nic se nedeje. Pri akci v motelu se ukaze, jak krkolomny a zastaraly combat system v puvodni Mafii je. Nema to zadny kryci system, takze tak nejak spamujete AD AD, snazite se peaknout pres roh a vystrelit driv nez protivnik. Naletel na me typek s pestma, ktery mi z nejakeho duvodu daval asi 2 body poskozeni / hit, ale zaroven i stun po kazdem uderu, tak jsem byl asi na 20 uderu ve stunlocku, kde jsem nemohl vubec nic delat, az se mi nakonec nejak haluzne povedlo utect o par metru a zastrelit ho. Vsak mi tech 20 uderu ubralo jenom 40 hpcek, takze v pohode. Dole byl barman zakempeny v baru, tak jsem si rek, ze zkusim ten combat roll - jenze ta animace je tak stupidne pomala, ze nez se Tom zvedl, tak to do me zacal sypat. A jelikoz mel Thompsna, tak jsem se opet ocitl ve stunlocku, kdy jsem jen dostaval a neslo nic delat. Nastesti diky super uzasny AI to capek po deseti vystrelech z Thompsa, co ma 50 naboju, vzdal, takze jsem ho mohl zabit. Cheese jsem nepouzil, zlutaka jsem ale behem asi minuty dojel, bloknul a zastrelil (jeste pred tim prostrelil gumu za jizdy). Koncepce te mene akcni honicky se mi tady libi vic, ale jinak je to ve vsem mnohem horsi nez remake.

Fair play:
Remake: Z duvodu uprav v mape je cesta mezi okruhem a Lucasem jina. Pocitove mi prijde o neco kratsi, ale tezko rict. Kazdopadne se mi libi vic, protoze na okruh vede ta hlavni cesta mezi Little Italy a China Townem, proste uz to neni nekdo totalne v hajzlu na jihozapade. Podstatny rozdil je v tom, ze az Lukas "rozdupe" auto toho evropana, tak uz to narozdil od originalu opravdu nejede jako nadupana kara, ale rozdupana kara - motor vynechava, rizeni obcas zanasi, a hrozne se to prehriva - musite davat pozor, aby se to neuvarilo. V den zavodu Tommy neprijde do Salieriho baru, ale uz je rovnou na okruhu, kdy se v cutscene bavi se Samem a Paulim, nez je prerusi Frank a sdeli Tomovi tu radostnou novinu. Samotny zavod mi ani na classic moc tezky neprisel. Narozdil od originalu je fyzika aut mnohem citelnejsi a jasne vidite, kdy autu dochazi grip a musite s tim neco delat. Jsou tam asi 3 naskriptovane bouracky, kdy pri jedne z nich jsem do havarujiciho AI vrazil i ja, coz me nepotesilo. Jinak se zavod jede na tri kola misto peti, coz je za me lepsi, protoze uz v prvnim kole jsem byl ve vedni a nic se na tom nezmenilo az do konce. Po zavode se ocitnene na oslave, kdy se muzete potkat a hodit rec se spoustou postav. Pres okno v jedne garazi taky lze videt, ze Martin Lichtenberg dostal od Morellovych hochu poradnou nakladacku, i kdyz to nebyla jeho chyba. Dostanete stiznosti na Paulieho, ze je v lihu, az ho nakonec najdete a odvezete domu. Teda bud domu, anebo do klubu Blue Tropics, ktery neni na mape, ale da se to podle Paulieho instrukci najit a hra vam za to da achievement.
Original: Zacatek je vicemene stejny, akorat cesta na okruh mi prisla o neco delsi, protoze se tam jedete pres Works quarter a je to fakt hodne na jihozapade. Kdyz Lucas upravil auto evropana, nevsiml jsem si vubec zadneho rozdilu - prislo mi, ze to jede fakt stejne. Druhy den Tommy z nejakeho nepochopitelneho duvodu prijede do Salieriho baru misto na okruh - proc jako? Vzdyt o tom vsichni mluvi, kluci z cele rodiny si na to vsadili, ale Tom prijede do baru, kde krom Luigiho doslova nikdo neni? Frank se s nim spoji telefonicky, coz ma za nasledek to, ze uz po treti za 10 minut zase jedete tu nudnou zdlouhavou cestu na okruh... Bez jakehokoliv dialogu, world buildingu, character buildingu, proste uz zase jak totalni dement jedete zase tu stejnou trasu - repetetivni, nudne, zdlouhave, zbytecne jezdeni pan Vavra asi povazuje za vrchol videoherniho designu. Samotny zavod mi prisel trivialni - v podstate od prvni zatacky jsem byl prvni a celych pet kol si jel svuj vlastni zavod, takze kdyby bylo o dve kola min, vubec bych se nezlobil (mene nudy stravene neohrozenych jezdenim na prvni pozici). Nicmene chapu, ze pro nekoho to jsou zase dve kola navic, kde muze potencialne neco posrat, takze to primo nekritizuju, ma to svoje pro a proti. Fyziku hodnotim hur nev v remaku, protoze to auto se misty chova opravdu podivne a vubec nijak nekomunikuje, co hodla udelat. V remaku jde krasne videt, kdyz to do zatacky poslete moc rychle, jak pneumatiky zacnou postupne ztracet grip a mate cas s tim neco udelat. Tady je to takove nijake - proste ten grip mate, ale najednou ho nemate a auto zacne klouzat jak na ledu. Je to neprijemne v tom, ze auto je opravdu nepredvidatelne a netusite, co vlastne udela, protoze s hracem velice malo komunikuje. Ale pokud neni clovek ocas, ma alespon nejaky prehled o chovani aut se zadnim nahonem a co je to zavodni stopa, tak by nemel mit zadny problem tohle projet. Po zavodu vam Salieri rekne, ze se mate stavit za Lucasem, protoze na vas vyhral obrovske prachy a chtel by se revanzovat. To sice chapu, ale zavody se bezne jezdi v nedeli, a po takovem uspechu se navic bezne chlasta - nedava mi smysl, aby to Lucas chtel s Tomem resit hned, tudiz se ze zavodiste okamzite presune do dilny, zacne pracovat a chce, aby se za nim Tom hned stavil? Takze znovu uz asi po stopadesate zase jedete k Lucasovi. Ten vam jako "odmenu za tunu vydelanych penez" (v remaku rika pulrocni najem) da tip, ze si muzete ukrast Lassiter V16 Phaeton. V tomhle pripade je to povinna soucast "mise", takze zase jedete od Lucase na jih central islandu, kde na pet vterin podrzite prave mysitko, a potom zase jedete zpatky do Saliero baru. Tu celou cast s Lukasem vubec nechapu - je to jenom dalsi porce umorneho jezdeni po znamych trasach, kde se vubec nic podstatneho nestane, jakoby se jenom snazili milkovat herni dobu.

Dal uz puvodni hru nejspis nebudu hrat, protoze to je cele na jedno brdo... Kazda dalsi kapitola mi po dohrani remaku ukazuje jenom vic a vic chyb, nesmyslu a zbytecnosti.

==========================================================

Zaverem: Jak uz asi tusite, kdyz jsem si hned po dohrani remaku pustil puvodni Mafii, vubec me nepotesila. Ve sve dobe to bylo super, jenze jak se za 20 let posunula grafika a technologie, tak podobne se za tech 20 let posunul i herni design. Bohuzel, Mafia se v roce 2020 uz nehraje moc dobre. Je potreba si sundat ruzove bryle, oprostit se od veskere zaujatosti / narodni hrdosti / whatever a snazit se na hru koukat nezaujatym trochu kritictejsim okem, cehoz tady spousta cechacku evidentne neni schopno. Z nejakeho duvodu maji analni alpiniste tendenci lezt Vavrovi do prdele, i kdyz ses nim nikdy nepotkali, a jenom pet ody na genialni vizionarske dilo, na kterem prece nemuze byt nic spatne. Takovy pohled je ovsem od reality VELMI vzdaleny.
Soubojovy system je strasne krkolomny (treba mechanika kotoulu je v podstate uplne k nicemu, navic se obcas aktivuje nechtene), prestrelky leckdy pusobi dost podivnym dojmem, kdy tam stepujete komem nejake prekazky a snazite se jeden druheho clipnout, zbrane maji naprosto nerealny recoil, chovani aut, alespon tech beznych, je nezajimave (zadne z nich neni pretacive, smyk dostavaji jenom pri extremnim brzdeni), je tam velke mnozstvi naprosto zbytecneho jezdeni, ktere neni nijak vyuzite a ve vysledku to rozbiji pacing a flow cele hry. Pak tam jsou ty nelogicnosti jako policie je podmaznuta, Salieri prijme Toma do rodiny jen tak bez testu, dialog mezi Tomem a Normanem vubec nefunguje vzhledem k dane situaci a spousta dalsich.

Remake z toho dela dospelejsi, lepe propracovanou a lepe vybalancovanou hru, ktera krasne plyne a nevyvstava z ni zdaleka tolik nelogicnosti. Jsou tam nektere casti, kde akce byla az trochu moc prehnana, pripadne celkem zbytecne vypustili nektere klasicke hlasky, ktere by nicemu neprekazely, ale ve vysledku jsou horsi jen nepodstatne veci, kdy vsechno dulezite se zmenilo k lepsimu. Kdyz k tomu pricteme vysokou produkcni hodnotu a skvele vykony hercu hlavne v anglictine, neni vubec co resit. Odted vubec nema smysl hrat puvodni Mafii, protoze remake dela vsechno alespon trochu podstatné proste lépe - je zabavnejsi, propracovanejsi a lepe se hraje.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Paul »

Sobo, jdi s těma tvýma kecama o čecháčcích a řitních alpinistech do prdele, ok? :twisted: Fakt nemáš žádnej patent na pravdu a měl by ses s tím smířit.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Frostys
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2006

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Frostys »

No já nevím. Ten soubojový systém je v DE docela debilní. Melee fighty jsou k smíchu, kamera levé/pravé rameno se neustále resetuje (to mě několikrát nasralo a říkal to říkal i Váva u agraela), a pak se mi taky několikrát stalo, že jsem nemohl z nějakého důvodu přes překážku nebo roh střílet.
CPU i7-9700k + MasterLiquid Lite 240
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
shipo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. pro 2007

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od shipo »

Sobo píše:
shipo píše:Ne, zatím to není plně dynamické, reflexe se chovají jako zapečené cubemapy + sreenspace odrazy. Ve skle skle se neodráží postavy a jiné dynamické objekty. Snad časem dodělají RayTracing.
Ty cubemapy postupne konverguji a aktualizuji se. Funguje to bez problemu s ruznym TOD a nic neni zapecene. Odrazy dynamickych objektu jako treba postav jsou schvalne vypnute z duvodu performance, ale umi je to taky. Raytracing samozrejme pouzivaji uz ted - vtip je v tom, ze drtiva vetsina reflexi neni zrcadlo, ale dle povrchu se ruzne zkresluji, cili vubec nepotrebujes per pixel presnost, ale bohate postaci aproximace. Z toho duvodu kdyby meli pouzit nvidia RTX, bylo by to asi 4x pomalejsi a rozdil bys v realu nepoznal, takze tak. :)
V přírodě se odlesk na autě neaktualizuje ani pod statickým mostem, pod kterým projíždí!
Možná, že je ve hře někde jedna aktualizující se cubemapa(žere to 6fps) ale všude vidím jen ty klasické statické, co se neaktualizovali ani jednou od spuštění hry:
https://clips.twitch.tv/SassyRealPuddingKappaRoss

Taky by byla kravina neustále aktualizovat něco bez dynamických objektů jako aut a lidí (=výsledek by byl vždy stejný, jenom by to žralo extra výkon). V koupelnách ani nejsou blbá zrcadla z Mafie 2. Maximálně používají jen "Screen Space Reflection", ale to není zdaleka Ray Tracing.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od Ache »

Jo ono to má nějaký dynamický cubemapy (ale pomalu aktualizovaný - krásnej bordel dělaly v Mafii 3 zrcadla) + to ale má i screen-space odrazy. Tohle všechno by prostě Raytracing fixnul, tyhle fejky jsou naprd. Proto já všem těm ne RTX raytracingům řikam FakeTracing (AcheTM) :P

Taky třeba ty stíny na nasvícení - je vidět jak se to pomalu aktualizuje, občas ghostuje... je sice fajn že to je realtime (ve hře kde ale nevyužili dynamické počasí k prdu), ale také to má mouchy.

Grafika je asi nejsilnější stránka toho Remake, další krok už jsou Raytraced odrazy, stíny, a GI. :twisted: Také s tím Remake mohli počkat na novou generaci konzolí, který Raytracing už zvládne. Ale i takhle to vypadá fajn, když se nedíváte vyloženě na detaily. Ale ten původní gameplay mě tam také chybí. Určitě by bylo lepší, kdyby zachovali jedničku a maximálně omezili některé zbytečné jízdy po městě (třeba mise bastard, závod), zachovali ty skvělý questy pro Lukase (černá kočka a Big dick FTW!) + vylepšili ten scénář, aby ty mise na sebe líp navazovaly.

Třeba teď zkouším ty úkoly extrémní jízdy, a to už také není ono. Nehledě na to, jak bylo úplně megavychytaný to, že v jízdě se ukládala pozice všech vozů kde jste je nechali... a dokonce i předměty. Třeba i ta blbá schránka - sem jí jednou doválel až do Hobokenu a po loadingu tam už zůstala. Také se kvůli tomu extrémní jízda sekala ještě více než normální hra, protože to byl HW killer. Všech 20 bonusových aut zaparkovaných na jednom místě tomu dávalo docela čoud (tehdy na Duronu 950MHz peklo a i XP 2000+ OC měl co dělat aby nepadal na jednu cifru fps) . :-D

Suma sumárum, Remakem pro mě Mafia 1 neumřela. Stalo by se tak pouze, že by to byla opravdu předělávka všeho co mafie nabízela + by ještě něco přidali. Takhle si zase rád s HD texture packem (ten od těch soudruhů je fakt povedený), nebo Ache HD & Fun packem :lol: rád opráším původní verzi.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: Mafia: Trilogy, včetně full remaku Mafia 1

Příspěvek od HafanPetr »

Sobo píše:
shipo píše:V originálu šel parník projít reálně bez vystřílení půlky lodě. První půlku remaku ještě respektovali původní hru, a pak to podělali akčností.
A proto to taky bylo tak nudne. To mam jako fakt vystrelit jednu ranu, sebehnout dve paluby ke clunu a konec? Kdyz uz mam fajny combat system, tak si chcu taky trochu zastrilet...

Remake z toho dela dospelejsi, lepe propracovanou a lepe vybalancovanou hru, ktera krasne plyne a nevyvstava z ni zdaleka tolik nelogicnosti.
Pobavilo :) Je to přesně jak řekl Vávra, jsi názorný příklad který nemá absolutně páru o čem to je a jaký je smysl té hry. Představ si že skutečně nejde o to vystřílet půlku lodě... právě naopak, zabít co nejmíň lidí (i z ochranky) pokud nemusíš. Udělat z toho obyčejnou akční střílečku typu GTA nejspíš nebylo původním záměrem. Skutečně nemám čas tady reagovat na všechny ty nesmysly cos tady napsal (a žes toho napsal hodně), ale jen pro příklad: za tím policajtem šel právě proto, že dobře věděl že mu má co nabídnout a že si mohou pomoct navzájem. Taky se klidně může stát, že ten policajt cukne, řekne díky nemám zájem, mám taky rodinu, atd. Tihle lidi skutečně nechodí za někým z prosíkem, vždy existuje jiná možnost. Mimochodem, přesně jak si to popsal v původní M1 to funguje kámo (můžeš být žebrák, příjdeš ve vypůjčeném kvádru s poslední 100,- v kapse a uděláš obchod, přijdeš jak socka špinavej s prosíkem na kolenou a každej tě pošle akorát do prd..) Jako fakt se mi nechce reagovat na všechny nesmysly cos tady napsal a ani na to nemám čas. Je prostě vidět že si tu hru zjevně nepochopil, stejně jako ti co dělali remake (jak o tom mluvil Vávra).
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“