Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

skaven321 píše:nieje DX12 obmedzeny na 6cores? oproti Vulkanu, kde je to bez obmedzenia?
Tam jde o to, že DX12 už moc neškáluje s více jak 6 - 8 vlákny, žádné pevné omezení v API tam není.
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

CEMU ale už měl Vulkan implementaci předtím, ne?

//nvm, to byly jen nějaký nightly buildy
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

X-Plane 11 nově s Vulkan/Metal rendererem

Vulkan and Metal: Testing and Bug Fighting
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Rainbow Six: Siege dostal Vulkan (1.2) renderer v patchi 4.3
Vulkan is an API that is designed to work closer to the hardware level. By using the Vulkan API, Siege can take advantage of three modern features to improve workload performance:
  • Dynamic Texture Indexing (also known as bindless rendering)
  • Render Target Aliasing
  • Async Compute
Ubisoft - VULKAN API TESTING ON LIVE PC

//Porovnání DX11 vs. Vulkan side-by-side
RAINBOW SIX SIEGE VULKAN VS DIRECTX11 COMPARISON Ryzen 5 2600 and RX 5700 (YouTube)

Ty minima :shock:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ubisoftu se Vulkan nějak zalíbil :)

Po Rainbow Six: Siege dostává Vulkan renderer i Ghost Recon Breakpoint
VULKAN API
We touched briefly on how the Vulkan API will improve the performance on different levels. This will be achieved via various features: Improved Texture Streaming, Dynamic Buffer Cache, and Asynchronous Compute. It’s worth noting that consoles already use these features, and with Vulkan, we will be able to bring these features to our PC players.

IMPROVED TEXTURE STREAMING
Using dedicated data transfer hardware in your GPU, Vulkan allows us to stream textures much faster than previously possible while improving the smoothness of your gameplay, especially when using high-quality texture settings.

DYNAMIC BUFFER CACHE
Thanks to powerful memory control provided by the API, dynamic data used to update graphical state is heavily optimized for multi-threaded usage and has a small memory footprint – boosting your CPU frame times while reducing memory fragmentation.

ASYNCHRONOUS COMPUTE
On newer GPU architectures where this feature is supported, the Vulkan renderer will automatically run more graphic work in parallel, reducing the GPU frame times and increasing framerate.
Ubisoft - TOM CLANCY’S GHOST RECON BREAKPOINT - VULKAN API ON PC
LastPCgamer
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. pro 2012

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od LastPCgamer »

Tak Ubisoft podporuje Google Stadia a ta bezi na Linuxe a Vulkan API preto sa objavuje podpora Vulkanu aj v PC hrach na Windowse.
CPU: Intel Core I7 5820K@4.5GHz; Cache 4GHz + Noctua NH-D15;*** MB:ASUS X99-A;*** RAM: 4x4GB DDR4 3000MHz CL 15-17-17-35 1T Corsair;*** GK: EVGA GeForce GTX 1080Ti SC Black Edition Gaming ICX***;*** M.2 NVMe SSD: Samsung 970 EVO PLUS 500GB;*** SATA III SSD: Samsung EVO 850 500GB, Crucial MX500 1TB;*** SATA II HDD: 500GB Hitachi 7200RPM ;*** Op. Drive: Samsung DVD-RW SH-S223F;*** Sound Card: ASUS Xonar Phoebus;*** PSU: Seasonic SS-860XP Platinum;*** MOUSE: RAZER Deathadder Chroma;*** MOUSEPAD: Roccat Taito;*** KEYBOARD: Roccat Isku;*** HEADSET: Sennheiser PC 360 G4ME;*** MONITOR: 27" Acer Predator XB271HU 144Hz, IPS, G-Sync;*** CASE: Cooler Master HAF 922;*** OS: Windows 10 64bit Home; Herné konzoly: Playstation 5, NINTENDO Switch
Dithius
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2007

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Dithius »

jen ať to převezme Vulkan vše.....

Linux na hrani je o tolik lepší...... minimalni overhead na rozdíl od Windowsu. Zkoušel jsem Warhammer a naměřil jsem na o něco malo lepší vysledky pod Debianem v LXDE než pod WIN 10 1809 s vypnutým defenderem.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, IF 2033 MHz; MB: ASROCK B650 PG Lightning; RAM: Trident Z5 Neo 32GB 6033MHz CL30-38-38-28-68-48-1T(GearDown Disabled); GK: AMD Radeon RX 6950 XT; SSD: Kingstone KC3000 2048 GB; PSU: Corsair RM1000; Case: Thermaltake Core P5; Rad: Alphacool NexXxoS Monsta 560mm; Block: EKWTB Quantum Velocity (Fully black Nickel base); Pump: EK-DDC + acetal top; No exp-reservoir; OS: Custom Fedora 39 (installed ground UP from cmd nonGUI).
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Vulkan je díky své "multiplatformnosti" mnohem lepší volbou pro vývojáře, o tom žádná.

Ohledně Linuxu taky souhlas. Co nemá nativní Vulkan implementaci, dá se v drtivé většině případů rozchodit přes DXVK (DirectX over Vulkan).
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od mr.qeg »

Krteq píše:Vulkan je díky své "multiplatformnosti" mnohem lepší volbou pro vývojáře, o tom žádná.

Ohledně Linuxu taky souhlas. Co nemá nativní Vulkan implementaci, dá se v drtivé většině případů rozchodit přes DXVK (DirectX over Vulkan).
Co přesně znamená "mnohem lepší volba pro vývojáře"? Kdyby to byla pravda, tak asi už dávno žádné DIrectX neexistuje. Vulkan je multiplatformní, to je spíš výhoda hlavně pro zákazníka, to přináší ale více práce pro vývojáře, proto se DirectX furt drží.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Lepší volba v tom že můžeš aplikaci/hru udat na více platforem.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Podle videí a testů Vulkan v "open-world" Breakpointu dost pomohl.

Jsem zvědav jestli Ubisoft přejde na Vulkan i u Assassin's Creed série, ta k podpoře Vulkan API přímo vyzívá (a na Google Stadia už Odyssey na Vuklanu je - viz. GDC 2019)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Half-Life: Alyx dostal Vulkan renderer pro Linux i Windows

The Half-Life: Alyx Workshop is now open
Dithius
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2007

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Dithius »

Dhaje :D

Uvažuju že seženu 5700 XT na Windows 10 s pomocí WinFlash a Editoru upravím OC natvrdo + vymažu omezení spotřeby (dám tam třebas 600W TDP strop a 400 Amper TDC) a pak najedu na Linux udělám testy s OCLou 5700 XT pod Linuxem.

Pokud vím tak nikdo nedělal testy Radeonu pod Linuxem na vodě s popuštěnýma opratěma. Asi důvod je že neexistuje OC tweakovaci utilita na Linux, nebo nevím o ní.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, IF 2033 MHz; MB: ASROCK B650 PG Lightning; RAM: Trident Z5 Neo 32GB 6033MHz CL30-38-38-28-68-48-1T(GearDown Disabled); GK: AMD Radeon RX 6950 XT; SSD: Kingstone KC3000 2048 GB; PSU: Corsair RM1000; Case: Thermaltake Core P5; Rad: Alphacool NexXxoS Monsta 560mm; Block: EKWTB Quantum Velocity (Fully black Nickel base); Pump: EK-DDC + acetal top; No exp-reservoir; OS: Custom Fedora 39 (installed ground UP from cmd nonGUI).
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Interview s presidentem Khronosu Neilem Trevettem (NVIDIA) ohledně dalšího směřování open standardů od Khronosu, Vulkan API, Vulkan Ray Tracing extense atd.

RedGamingTech - Khronos Group Interview - Next Gen Graphics, Ray Tracing & Vulkan - With Neil Trevett (YouTube)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA VOLTA - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

Dnes vyšel Vulkan 1.2.162 a finalizovanou standardizovanou podporou Ray Tracingu

PCT Forum - Ray Tracing - info a vše okolo
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

PCSX2 (PS2 emulator) přidává podporu Vulkanu

Obrázek
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

dobrá správa , teším sa
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“